Fototriss: blommor

Den här veckan bjuder Fototriss på ett riktigt innovativt tema: blommor. I mina bidrag har jag valt att gå riktigt nära fotoobjekten. Första bilden har jag tagit på insidan av själva blomman på en växt (som jag inte vet vad den heter) i rabatten vid vår husvägg.
 
Nästa bild har jag tagit på en blomma intill den på första bilden. Sambon säger att det är en Vårkrage.
 
Sista bilden har jag tagit på en Påsklilja i samma rabatt som de två första.
 
Denna omgång av Fototriss är också en tävling med chans att vinna priser från Coolstuff.
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Fototriss, blommor
#1 - Anneli - A'la Foto

Sök på ordet Vårkrage så ser du om det ser ut så! Det går inte se några blad här men blomman är väldig lik. Men det känns som att din blomma är lägre än Vårkragen som är en ganska hög blomma! Vackra bilder oavsett! :)

Ha en skön söndag!

Svar: :)
Per-Anders

#2 - Sami

Hej
Vacker triss :) gillar extrema närbilder när det kommer till blommor :)

Svar: :)
Per-Anders

#3 - lilalili

Så vackra bilder i din triss!
Ha en skön söndag!

Svar: :)
Per-Anders

#4 - Kattastrofen

Fantastiska bilder! :)

Svar: Tack!
Per-Anders

#5 - Madde

Så vackert :-)

Svar: :)
Per-Anders

#6 - BP

Snyggt jobbat! Ettan är suverän och min klara favo.

Vad menade du med innovativt tema - blommor eller;-)

Svar: Blommor är ett tema som utmanar fantasin.
Per-Anders

#7 - KajsaLisa

Bra med någon i omgivningen som kan något. Tycker i alla fall att du fick fina och närgångna bilder.

Svar: :)
Per-Anders

#8 - kalebass

Visst är makro-världen vacker och intressant!

Svar: :)
Per-Anders

#9 - Freja

Så läckert du fotat!

Svar: :)
Per-Anders

#10 - Meta

Häftiga blommor väljer den första till min favorit.
Ha en fin början på veckan
Meta

Svar: :)
Per-Anders

#11 - Åke

Inte bara läckra färger utan läckert fotat! Snyggt :) Du kommer att få min röst ;)

Svar: Tack!
Per-Anders

#12 - Kenneth

Hej där
Hoppas allt är bra, försöker återvända till bloggvärlden.

Svar: :)
Per-Anders

#13 - Tomtan

Närgånget vackert!

Svar: :)
Per-Anders