Fototriss: ätbart

Veckans Fototriss: ätbart. Min första bild tog jag på grillen idag. Förutom fläskkarrén grillade vi också champinjoner. Stora champinjoner.
 
Den andra bilden tog jag på Island för några veckor sedan. Bilden visar en tomatodling där växthuset värmdes upp med hjälp av varmvatten från heta källor.
 
Sista bilden tog jag idag, lördag. Här kan man säga att det är ätbart - på sikt. Bilden visar det blommande körsbärsträdet på vår gräsmatta. Snart övergår blommorna till att bli körsbär. 
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Fototriss, ätbart
#1 - Eva Trillian

Bra triss :) Gillar speciellt slutklämmen med det som är ätbart p sikt :D

Svar: :)
Per-Anders

#2 - Englepappa

Herlege sommarbilder, og friske, glade fargar! Flott fototress!

Svar: :)
Per-Anders

#3 - Nukke

Körsbärträd är så enorm vacker då den blommar. Härligt gott också de andra 2 bilder !

Svar: :)
Per-Anders

#4 - KajsaLisa

Champinjonerna var stora. Tänkte först vad är det här kan man grilla kanelbullar :)

Svar: :)
Per-Anders

#5 - jeanette

Svampen ser super gott ut, vill gärna smaka.

Svar: :)
Per-Anders

#6 - Anneli - A'la Foto

Jag tänkte som KajsaLisa att det var grillade kanelbullar...hahah...mittenbilden blir min favorit för jag gillar verkligen färgerna! :)

Ha en skön söndag!

Svar: :)
Per-Anders

#7 - Madde

Bra trissat :-)

Svar: :)
Per-Anders

#8 - Tantkalle

Härligt och gott!!

Svar: :)
Per-Anders

#9 - Pysselfarmor

Hoppas du är snabbare än fåglarna att ta körsbären eller att du täcker över den med nät. Ja islänningarna borde ha mycken nytta av sina heta källor ;-))

Svar: :)
Per-Anders

#10 - Åke

Grillade champinjoner är så himla smaskigt! På tomatbilden blev jag lite brydd för mina syns bara gröna blad på ännu... Men förklaring kom ju :) Min kusins fru var också med samma vecka där. Och sista bilden är så underbar, man blir så lycklig att studera alla träd som sätter blom nu :)

Svar: :)
Per-Anders

#11 - lilalili

Underbart gott med grillade champinjoner!
Snyggt trissat! Ha en skön söndag!

Svar: :)
Per-Anders

#12 - Tomtan

ÅH! Grillade svampimjoner..... MUMS!

Svar: :)
Per-Anders

#13 - Gunvor

Åhh vilka läckra champinjoner! Tomatodlingen ser så härlig ut. Underbara solvarma tomater är smaskens.Körsbärsträdet såg lika ut hos mej också igår. Idag regnar det och nu ser blommorna lite bruna o vissna ut. Men vi hoppas det blir många goda körsbär på både dina o mina i år.

Svar: :)
Per-Anders

#14 - Anitas Malta

Grillade champinjoner är busgott ! I mitt tycke mycket godare än fläskarré ;-) Island !!?? Låter spännande och förmodar att orsaken till besöket inte var just växthustomater. Men tomater det är gott det också så länge de inte är smaklösa som vissa ofta är. Fin tolkning av körsbärsträdet som snart ger bär. En fin triss rakt igenom :-)

Svar: :)
Per-Anders

#15 - Freja

Vilka härliga bilder! Snyggt trissat!

Svar: :)
Per-Anders

#16 - Lennart

Jag gillade det där på grillen, ser smaskens ut! När jag var till Island för många år sen så åkte jag på en rundtur. Då stannade vi till på ett ställe där de odlade gurkor i ett stort växthus. Tänk vad de kan använda allt hett vatten till där.

Svar: :)
Per-Anders

#17 - Life of Johanna

Härlig tolkning av temat :)

Svar: :)
Per-Anders