Vårväder med förhinder


I söndags fotade jag årets första tussilago. Då hade vi haft näst intill snöfritt i en vecka. Igår återvände vintern som hade med sig massor av snö. 
 
Väderomslag av det slaget hör våren till. Ena dagen soligt och varmt - nästa dag snöstorm. Fördelen är att jag ytterligare ett tag inte behöver tänka på att kratta gräsmattan. 
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om blogg100, #blogg100, tussilago, vår, våren, vårväder
#1 - Åke

Jag hittade en sån där gul som stod ensamen i snön :)

Svar: Fin kontrast.
Per-Anders

#2 - BP

Precis som hos andra bloggare som visar upp tussilagon ser jag ingen skillnad mellan den blomman och maskrosor...
Här snöar det också, suck. Efter den här milda och näst intill snöfria vintern tycker jag att det är totalt onödigt.

Svar: Ja, det är väldigt onödigt med snö nu.
Per-Anders