Move on up to the Waterfront

 
Sambon och jag sitter vid varsin sida om köksbordet. Vi har just ätit sambons fantastiska tacopaj och nu sitter vi och pillar på varsin iPad.
 
"Det är mycket waterfront nuförtiden", säger sambon. "Förutom Folkan Waterfront ser jag nu att en av mina Facebookvänner bor på nåt hotell i Stockholm som också heter Waterfront". 
 
"Ja, och så finns det även en låt med Simpel Minds som heter Waterfront", säger jag. 
 
Waterfront är ett coolt ord. Antagligen därför som fjolårets musikfestival i Timrå kallades Folkan Waterfront (den ägde rum alldeles intill havet). Det skulle nog inte låta lika coolt med en musikfestival som heter Folkan Vattenlinjen. 
 
I augusti blir det en ny upplaga av Folkan Waterfront. Tyvärr kommer inte Simpel Minds och spelar men däremot Miss Li. Jag ser fram emot det.
 
Bilden ovan har jag lånat från nätet. I Waterfront building i Stockholm finns förutom hotell också kontor och konferensanläggning.
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om blogg100, #blogg100, Timrå
#1 - BP

Det har du rätt i. Det har jag inte tänkt på att Waterfront är så poppis.

Svar: Men så är det.
Per-Anders