Moralens förfall i biltvätten

Jag sitter i bilen i kön till den lokala bensinstationens biltvätt. Bakom mig står ytterligare två bilar och en tredje ställde sig just sist i kön. Föraren i den sista bilen går in i butiken för att betala. 
 
När jag en stund tidigare anlände till macken började jag med att ställa bilen på parkeringen. Efter det gick jag in i mackens butik och betalade biltvätten. Därefter satte jag mig i bilen och ställde mig i bilkön till tvätten. 
 
Vid ett tidigare tillfälle när jag betalat i mackbutiken och skulle köra in i biltvätten stod en bil före i kön. Ingen förare syntes till och i själva biltvätten var det fritt fram att köra in. 
 
Efter en stund kom föraren utspringande från butiken, satte sig i bilen och körde in i tvätten. 
 
Hur gör du när du ska tvätta bilen i en biltvätt? Betalar du före eller efter att du ställt dig i bilkön?
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Blogg100, #blogg100, biltvätt, moral
#1 - Tony

Betalar före.

Svar: Bra!
Per-Anders

#2 - Ingenjör C

Jag är också sådär rättrådig av mig och betalar först och ställer mig i kö sen. Nu brukar jag iofs välja impopulära tvätt-tider för att slippa köproblem, men jag skulle också tycka det vore oerhört genant att ställa bilen först och sen blockera.

Svar: Jag skulle heller inte vilja utsätta mig för den risken.
Per-Anders

#3 - BP

Självklart ställer jag mig i kön först och sedan betalar jag. Jag menar en biltvätt tar ju minst fem minuter, å då hinner jag ju betala under den tiden. Å skulle jag vara först i kön skulle jag göra likadant.

Oooops, jag vet, men...

Svar: Okej..?
Per-Anders

#4 - Mia

Tvätta bilen!?? Mitt ständiga dåliga samvete... det gör jag aldrig!!! Men ibland blir bilen tvättad ändå... jag lämnar in den! Såå lat är jag...

Tycker du att det är OK att ställa en varuvagn i kassakön och försvinna bort för att hämta fler varor? Då är det säkert ok att ställa bilen också... Jag brukar frankt gå förbi sådana uppställda vagnar... och ställa mig före den om inte dess "ägare" verkar vara i närheten... Går det inte köra in i biltvätten sidledes... putta litet på bilen som står där annars... så du kommer fram! ;-)

Svar: Nej, det skulle inte falla mig in att lämna kundvagnen i kön för att hämta fler varor. Om jag kommer på i kön att jag glömt något tar jag vagnen med mig. Jag ställer också upp varorna på bandet med streckkoderna vända mot skannern för att underlätta för kassörskan.
Per-Anders

#5 - Rozie (med katter)

Jag betalar före.
Välkommen tillbaka till bloggen och tävla! ;-)

Svar: Tack!
Per-Anders