Gräsklipparöl från Norge


Som så mycket annat är också öl dyrt i Norge. Trots det köpte jag några bärsflaskor när jag var i norska Röros häromsistens. Kul att, bara för skojs skull, prova några exotiska öl från Norge. 
 
Ölen köpte jag i en Kiwibutik (norsk livsmedelskedja) och den hette Blonde.
 
På öletiketten beskrivs Blonde som ett gräsklipparöl; "...det ultimata du kan önska dig efter att ha klippt gräset en varm sommardag...". 
 
Blonde smakade helt okej. Det hade lite fällning, som typ veteöl, och var ganska lättrucket. 
 


Läs även andra bloggares åsikter om Blogg100, #blogg100, gräsklipparöl, Norge, öl, bärs
#1 - Micke

Klippa gräsmattan i Mars har jag aldrig gjort ;)

Skämt åsido...öl är gott, riktigt gott till och med.

Ha en skön helg nu med dina öl.

Svar: Typ.
Per-Anders

#2 - BP

Höll på att skriva precis det vad Micke skrev :-)))

Åsså Blonde - nja mörkt sitter nog bättre hos mig;-)

Svar: Mina favoritöl är Karhu och Höga Kusten.
Per-Anders

#3 - Mia

Tja, den hade säkert smakat betydligt bättre om du sparat den tills du klippt gräset första gången i år...

Svar: Ja, man vet aldrig.
Per-Anders

#4 - kalebass

De ultimata doftupplevelserna: Nyklippt gräs, svag bensindoft och en nyöppnad öl. Kanske en blonde...

Svar: Kort sagt, manligt så det förslår.
Per-Anders