Fototriss: tillsammans

Idag fyller min sambo år. Diverse familjemedlemmar och släktingar har varit på besök och tillsammans åt vi en god middag. På översta bilden ser vi min dukning av middagsbordet.

På kvällens meny stod fläskfilé med salami, mozzarellaost och basilika. Sambon stod för kockandet. 

Efter middagen och presentutdelning tog vi alla fram våra mobiler och surfplattor. Sedan tillbringade vi resten av kvällen både IRL och digitalt. 
 
Bilderna är mitt bidrag till veckans upplaga av fotoutmaningen Fototriss där temat är tillsammans. 
 
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Blogg100, #blogg100, Fototriss, tillsammans
#1 - Anitas Malta

Grattis till sambon !! Hon måste fyllt år igår ;-) Ser ut som en god middag. Mobiler och surfplattor åt fanders. Bättre att vara tillsammans IRL ;-)

Svar: Hon fyllde år igår lördag.
Per-Anders

#2 - Eva Trillian

Grattis i efterskott till sambon!
Trissen bjuder på tidlös och modern gemenskap :) Bra triss!

Svar: :)
Per-Anders

#3 - Aliva och livet

Hahah, den sista bilden var ju underbar :) Och grattis till Carina!

Svar: Hon hälsar o tackar.
Per-Anders

#4 - KajsaLisa

Fläskfilen såg jättegod ut, själv var jag på sossemöte och åt sossesallad. Kanske lägger ut den sen :)

Svar: :)
Per-Anders

#5 - Sami

Hej
Det såg inte så pjåkigt ut det där :) Fin triss!
Mobiler har tagit över denna värld, tyvärr, även fast det finns mycket bra i en mobil idag.

Svar: :)
Per-Anders

#6 - Anneli - A'la Foto

Åh vad härligt det såg ut! Och maten såg otroligt god ut! Kan man få receptet måntro?? Det vill jag nämligen prova! :)

Ha en skön söndag!

Svar: Se länk till receptet längre ner bland kommentarerna.
Per-Anders

#7 - Lotta Wanner

Fint beskrivet både digitalt och verbalt! Tack för delande!

Svar: :)
Per-Anders

#8 - Janne

Det såg inte pjåkigt ut det där snyggt trissat till temat tillsammans

Svar: :)
Per-Anders

#9 - Tony

Bra trissat i både bilder och tanke.

Svar: :)
Per-Anders

#10 - Kaffehörnan

Grattis. Vad gott och fin dukning

Svar: :)
Per-Anders

#11 - Åke

Lyckade bilder till temat ;) Vad kul med födelsedagskalas och kunna vara tillsammans! Jag tycker det är lite ofint att plocka fram telefoner så där när man har någon att fira! De folket dissar jag ;)

Svar: Fast om hela sällskapet är överens så tycker jag inte det gör något.
Per-Anders

#12 - Gammelsmurfen

Sista bilden är ju en jättebra bild av "idag" Tillsammans men ändå inte!

Svar: :)
Per-Anders

#13 - Gunvor

Kul trissat! Men jag tycker heller inte om när alla sitter med näsan över sina mobiler. Men så är det ju idag när man umgås på detta vis. Härlig mat ser det ut att vara. Jag blir riktigt hungrig.

Svar: Jag tycker det är ett sätt att umgås med både de närvarande, och personer som befinner någon annanstans.
Per-Anders

#14 - lilalili

Härliga bilder och den sista får mig att le lite igenkännande, tyvärr :)
Ha en fortsatt skön söndag!

Svar: :)
Per-Anders

#15 - Linnéa

Du får gratta din sambo. Maten såg väldigt god ut, måste testa. Sen dessa iphones, surfplattor och annat borde nog få vila sig ibland. Det är bättre att vara tillsamman irl.

Svar: :)
Per-Anders

#16 - Micke

Jo, den nya tiden där man umgås med teknikens hjälp också, kul tycker jag, andra tycker "knepigt".

Tänk om våra förfäder sett oss sitta så, de hade skakat på huvudet ;)

Ha en fin Söndag.

Svar: :)
Per-Anders

#17 - Mina burkar

Ja, mobiler och alla dessa appar som gör att man inte kan prata öga mot öga... ;)

Svar: :)
Per-Anders

#18 - BP

Hahaha! Kan inte låta bli att skratta åt trean:-) Det är ju precis vad man gör när man minglar idag.
Din dukning var riktigt snygg måste jag säga:-)

Svar: :)
Per-Anders

#19 - Carina

Här kommer en länk till receptet!
http://www.ica.se/recept/salami-och-ostfylld-flaskfile-257288/

Lycka till!

Svar: :)
Per-Anders

#20 - Jenny

Fin triss! Sista bilden är klockren, så ser det nog ut på många håll - på gott och ont.

Svar: :)
Per-Anders

#21 - Freja

Så trevligt och gott det ser ut!

Svar: :)
Per-Anders

#22 - Madde

Skrattade gott åt den sista bilden. Det är precis så vi alla umgås nu för tiden :-)

Svar: :)
Per-Anders

#23 - Lajsas Fotografi

Grattis till din sambo! =) Fina bilder du fick till! Jag kan inte låta bli att skratta åt den sista bilden som faktiskt är en del av verkligheten i dagsläget! =)

Svar: :)
Per-Anders

#24 - Scaniatjejen

Haha sista bilden är ju klockren, så där ser det ju ut nuförtiden!=) Fina bilder i övrigt också!

Svar: :)
Per-Anders