Det svåra valet


Jag står i köket och ser ut genom förstört. Ute snöar det. 
 
Jag grubblar.  
 
Varje söndagskväll brukar jag se på Agenda (SVT2, kl 21,15). Jag tycker det är intressant med samhällsfrågor och jag tycker Agenda på ett (oftast) balanserat sätt belyser aktuella politiska frågor. Ibland även med en gnutta humor.  
 
Samtidigt med Agenda visades igår kväll ett avsnitt av thrillerserien Annika Bengtsson på TV4 som sambon såg på en annan TV i huset. Visserligen gillar jag TV-deckare men eftersom jag inte tidigare sett något avsnitt av Annika Bengtsson blev valet självklart att se Agenda. 
 
När Agenda var slut såg jag den sista timmen av Annika Bengtsson tillsammans med sambon. Det var då mina grubblerier började. Annika Bengtsson var ju skitbra.
 
Det var en välgjord och spännande deckare. Och jag gillar särskilt att det är en journalist som är hjälten.
 
Och nu är frågan: ska jag se Agenda eller Annika Bengtsson nästa söndag? 
 
 
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om blogg100, #blogg100, Annika Bengtsson, Agenda
#1 - BP

Absolut Annika Bengtsson. Agenda kan du se på svt play sedan. Tyckte gårdagens agenda var tämligen zzzzzzhhhhhh, men jag såg bara de sista 10 minuterna - så förutsägbart...

Svar: Gårdagens debatter i Agenda var faktiskt ingen höjdare.
Per-Anders

#2 - Chris

Alla dessa svåra val... :-)

Svar: Ja.
Per-Anders

#3 - Rozie

Agenda kan du se på svt play efteråt så valet borde ju bli att du ser på Annika Bengtsson. Jag ser här ovanför *pekar uppåt* att BP redan var inne på det. ;-)

Svar: Ja, det lutar år Annika.
Per-Anders