Att bekymra sig - eller inte bekymra sig


"Bekymra dig inte över vad folk
tänker om dig - de funderar mest över,
vad du tänker om dem."
 
Citatet kommer från den lilla boken Manligt av Gunnel och Kjell Swärd. Boken är inte speciellt märkvärdig men den innehåller faktiskt några tänkvärda citat som är värda att fundera lite på.
 
Själv tror jag att jag kommit dithän i livet att jag för det mesta struntar i vad andra tycker. Det finns viktigare saker att bekymra sig över - om man nu måste bekymra över huvud taget.
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Blogg100, #blogg100, manligt
#1 - Chris

Kloka ord.

Svar: Tack.
Per-Anders

#2 - Bp

Håller helt med dig. Take it or leave it liksom:-)

Svar: Ja, typ.
Per-Anders

#3 - anneli

Inte är det nån idé att bekymra sig, det finns ju så många andra som gör gör!
Det tar bara en massa tid och en energi. Det finns betydligt roligare saker att göra.

Svar: Som att fotografera, till exempel.
Per-Anders

#4 - Åke

Jag kan faktiskt säga så hör: Tänk jag har inga problem jag! Jasså kan någonting antyda frågande då... Ja det sköter ju ni om!

Svar: Jaha.
Per-Anders