Någonstans händer det alltid någonting

 
Periodvis är det lite glest mellan inläggen på den här bloggen. För den som ändå vill ha något nytt att titta på kan klicka på bilden uppe till höger på sidan - där finns mina senaste bilder på Instagram. 
 
En bild som ännu inte hamnat på Instagram är den ovan. Den tog jag för ett tag sedan på gräsmattan här hemma. I motljus. 
 
Jag tror blomman är en gullviva. Men jag är inte säker. Blommor är inte direkt mitt främsta kompetensområde. Jag är i alla fall säker på att det inte är en maskros.
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Gullviva, sommar, Timrå
#1 - kenneth

ser ut som en sån :)

Svar: Ja, det lutar åt det.
Per-Anders

#2 - Bp

Snyggt fotat! Där måste du ha lagt dig platt för att ta den fina bilden;-)

Svar: Jajemän. På magen.
Per-Anders

#3 - kalebass

När man tänker efter hur mycket som händer där, i det lilla, så är "vår" värld nog väldigt lugn och fridsam...Själv funderar jag på en liten bloggsemester. Men det blir nog lite svårt att hålla sig borta helt!
Håller också på gullviva.

Svar: Jag brukar låta blogginläggen få komma av sig själv, utan några utfästelser.
Per-Anders

#4 - Micke

Nog ingen maskros tror jag också...kan inget om blommor heller men jag sitter med på en och annan "NO" lektion på skolan, så lite har man ju snappat upp denna terminen.

Men tjejer gillar blommor har jag förstått..fast det har jag inte lärt mig på skolan ;)

Svar: Nä, sånt brukar livet lära en.
Per-Anders