Fototriss: vatten

Tre olika sätt att ha roligt med en vattenslang. Det visar mina tre bilder på veckans Fototrisstema vatten. På den översta bilden har jag fotat det trasiga munstycket till vår trädgårdsslang.
 
Även utkastaren på väggen läcker. När man vrider av vattnet så sprutar det åt alla håll (under några sekunder tills trycket sjunkit) från fästet på väggen.
 
På den sista bilden har jag fotat slangens vattenstråle i motljus. Riktigt glittrigt blev det.
 
Bildern finns även på mitt Instagramkonto
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Fototriss, vatten, sommar, Timrå
#1 - Veiken

Du milde, vilken likhet på våra trissar! Hmm...undrar hur många vattenslangar det blir i veckans triss! ;)

Svar: Det kanske blir några...
Per-Anders

#2 - BP

Den sista bilden är en höjdare och vad gäller bild 1 och 2 så har du lite reparationsarbete framför dig;-)

Svar: Ska köpa nytt munstycke imorgon.
Per-Anders

#3 - Kattastrofen

Härlig triss! Bild nr 1 och 3 blev mina favoriter. :D

Svar: :)
Per-Anders

#4 - Katarina-Cinnamon

Här var det vatten, sista bilden är min favorit :-)

Svar: :)
Per-Anders

#5 - KajsaLisa

Kul serie, varför skall allt vara så perfekt egentligen? Det sista blev riktigt häftig.

Svar: :)
Per-Anders

#6 - Anneli - A'la Foto

Klockren tolkning på temat! En vattenslang kan man ha mycket roligt med! :)

Ha en skön söndag!

Svar: :)
Per-Anders

#7 - Åke

Första bilden är riktigt snygg! Helt rätt vinkel in på slangen! Mycket härligt tema :)

Svar: :)
Per-Anders

#8 - Ingrid

Härligt levande bilder på vatten. Snyggt fångat. Första bilden gillar jag mest fast det är ju inte kul när det sprutar vatten åt alla håll när man ska vattna och själv inte vill bli blöt.

Svar: :)
Per-Anders

#9 - Lotta

Vatten är roligt att fotografer! Den sista bilden är min favorit. Jag brukar fotografer hundarna när de springer i vatten det blir också roliga bilder.

Ha en bra söndag!

:-)

Svar: :)
Per-Anders

#10 - Madde

Bra bilder :-) vatten är ofta tacksamt att fotografera

Svar: :)
Per-Anders

#11 - Tomtan

Härliga bilder!

Svar: :)
Per-Anders

#12 - Anita A

Vatten som sprutar åt alla håll, fina bilder och den första blir min favorit!

Svar: :)
Per-Anders

#13 - Gammelsmurfen

Första bilden visar ett ack så vanligt problem. Lätt att lösa, men lika irriterande varje gång

Svar: :)
Per-Anders

#14 - Micke

Fina bilder där..jo..hade exakt en sådan där vattensprutare när jag bodde i hus..med egen brunn...det du ;)

Vatten är gott och nyttigt...om man inte bor på Hallandsåsen ;)

Ha en fin Söndag :)

Svar: :)
Per-Anders

#15 - Life of Johanna

Läckra bilder!

Svar: :)
Per-Anders

#16 - Axart

Härligt kreativt trissat!
AX

Svar: :)
Per-Anders

#17 - cissi

Hihi, har en precis likadan utkastare som din. Blir som en fontän en kort sekund när jag vrider av vattnet.

Svar: :)
Per-Anders

#18 - Anki-itte

Fint med vattenlek.

Svar: :)
Per-Anders

#19 - Jenny

Läcker triss!

Svar: :)
Per-Anders

#20 - Anna

Tredje bilden är underbar! Jag kan känna hur det skulle vara att stoppa in handen i strålen :)

Svar: :)
Per-Anders

#21 - Anni

Oj! Du måste ha svårt att träffa rätt när du ska vattna! Kul nedslag i verkligheten!

Svar: :)
Per-Anders

#22 - Freja

Härliga bilder, och alla känner jag igen från vår trädgårdsvattning!

Svar: :)
Per-Anders

#23 - Lena

Svalkande i sommarvärmen.

Svar: :)
Per-Anders