Ett hårt regn föll mitt i sommarvärmen

 
För närvarande råder det sommar. Dessutom är det solsken och varmt i luften (vilket inte är en självklarhet bara för att det är sommar). Det bästa av allt är att jag också har semester. 
 
Årets juli har faktiskt bjudit på ett helt fantastisk semesterväder med temperaturer som stundtals snuddat vid 30-gradersstrecket. Här hemma går jag bara omkring och njuter av ledighet, sommar och långa sovmornar. 
 
Fast några regnskurar har det faktiskt kommit. Några gånger också med lite åska. Härom dagen small det till riktigt ordentligt och jag fick skynda mig ut för att ta in dynorna från trädgårdsmöbeln. Åskskuren gick dock över ganska snabbt, men när allt var lugnt igen upptäckte jag att nånting hänt på gräsmattan. På videon ovan kan man se vad som hände. 
 
För övrigt råder sommarstiltje här på bloggen. Risken finns att sommarstiltjen också kommer att hålla i sig ett tag. Så länge kan man titta på de bilder bloggskribenten lägger upp på Instagram. Kolla här
 
Passar på att önska alla fans en fortsatt trevlig sommar!
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Sommar, regn, åska, semester, Timrå
#1 - Kenneth

Tror inte jag tycker om åskan längre vill inte ha sånna komma upp ur gräsmattan

Svar: Nej, det är verkligen inte kul med zombies i gräsmattan.
Per-Anders

#2 - BP

Hahaha! Där satt den om man säger så.
Å visst är vädret helt underbart. Hoppas det håller i sig till mars 2015;-)

Svar: Bara till mars? Skulle vara skönt med en solig sommar även nästa år.
Per-Anders

#3 - Micke

Tur jag inte har nån egen gräsmatta ;)

Här var et några dagar sedan, nog minst en vecka sedan, som det regnade, skulle dock behövas e liten skur här.
Men jag njuter..jag klagar inte även om svetten speciellt nattetid väter ner kudden och jag får byta ut dem emellanåt o lägga dem på tork.

Men jag klagar inte ;)

Ha de gott.

Svar: Nej, klaga inte!
Per-Anders

#4 - Veiken

När regnet kommer hoppas jag att rymden behåller det som tillhör rymden!
Svar: Jajamensan, både Lindex och HM finns i Köping. (var tvungen att googla på det) Jag önskar dig en fortsatt härlig sommar! :)

Svar: Jag tror jag varit i Köping några gånger. Eller om det var Enköping...
Per-Anders

#5 - KajsaLisa

:) :) :) Underbart !!!!!!!!!

Svar: Ja!
Per-Anders