Snömannen bor i Timrå. Och han är förbannad.

 
Som villaägare förväntas man ta ansvar. Det innebär bland annat att man ställer ut soptunnan på gatan och vänder den åt rätt håll så att sopbilen inte får några problem att tömma den. Man förväntas också skotta bort snön framför postlådan så att brevbäraren och tidningsbudet lätt kommer åt att lägga i post och tidningar.
 
Jag gör allt det där. Men trots att jag gör allt rätt så dyker ändå snömannen upp och försöker tillrättavisa mig. Jag måste helt enkelt bli ännu bättre på att skotta snö.
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Timrå, snömannen, iceman, snöskottning, video
#1 - KajsaLisa

Ha ha underbart, din bästa hittills, dels musiken som skruvar upp förväntningarna, sen hoppade jag till :).

Svar: Jo, jag blev lite överraskad när snömannen hoppade fram över postlådan.
Per-Anders

#2 - BP

Hahaha! Du är verkligen en baddare på att göra roliga filmer! Väl i klass med Zlatan filmen - eller nästan iaf;-)

Svar: Bara nästan..?
Per-Anders

#3 - Åke

Gillas! Du är en hejare :)

Svar: Heja heja.
Per-Anders

#4 - kalebass

Du bor verkligen på en hemsökt plats... snömän, ufos, tsunamis. Men du tar det lugnt, och bra. Mycket bra !

Svar: Det gäller att ta det lugn. Annars är det kört.
Per-Anders

#5 - Mia

Hehe... Ja, vad ska jag säga? Det var en riktig tuffing, den där snömannen. Han verkar inte gilla dig!

Svar: Ja, han verkar lite överspänd.
Per-Anders

#6 - Mia

Ja, vad ska jag säga? Den där snömannen verkar inte gilla dig speciellt mycket... ;-)

Svar: :)
Per-Anders

#7 - Veiken

Bry dig inte om snömannen eller snön. All snö lär smälta till våren i alla fall! Helt onödigt arbete om du frågar mig! ;)

Svar: .
Per-Anders

#8 - Veiken

Bry dig inte om snömannen eller snön. All snö lär smälta till våren i alla fall! Helt onödigt arbete om du frågar mig! ;)

Svar: Fast brevbäraren blir sur om det ligger snö framför postlådan.
Per-Anders

#9 - Micke

Haha :)

Instämmer med en annan här, snön smälter så småningom iallafall, lägg dig på soffan och koppla av ;)

Svar: Kanske lika bra det.
Per-Anders

#10 - anneli

Du galne man.......;)

Svar: Oha..!
Per-Anders

#11 - Rozie

Fasiken vad häftiga filmer! Gillar! *Imponerad* ;-)

Svar: Tack!
Per-Anders