No questions asked

 
Störst i Sverige på fakturaköp. Vi snackar inte, vi betalar.
 
I TV-reklamen från Euro Finans ironiserar man över banktjänstemannen som vill se en finansieringsplan från företaget som vill låna pengar. Detta till skillnad från Euro Finans vars slogan är: Vi snackar inte - vi betalar. 
 
Vad säger Euro Finans slogan egentligen om deras kunder? Handlar det om företag som, just därför att de inte har några hållbara finansieringsplaner, har dåligt med pengar - och därför i desperation säljer sina fakturor till Euro Finans. Eller kanske det är just det som är finansieringsplanen? No questions asked.
 
Nånstans är en hund begraven.
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Pengar
#1 - Kenneth

får jag sälja mina ? istället för o betala kan jag sälja min faktura på hyran :)

Svar: Bra idé. Tror jag ska prova det jag också.
Per-Anders

#2 - KajsaLisa

Haken är nog att dom tar väldigt bra betalt för den tjänsten. Undrar vilken ränta dom tar för att låna ut pengar 30 dagar, för det är ju det det handlar om.

Svar: Det nog just det som är själva affärsidén.
Per-Anders

#3 - Micke

Undar om man kan sälja sina räkninger? ;)

Svar: Den affärsidén skulle jag gilla. Om jag kunde sälja mina räkningar till ett företag som sedan betalade dem åt mig.
Per-Anders