Ingen snö - bara vatten

Ja, vad säger man om vädret? Det är januari och nästan ingen snö alls. Bara plusgrader, ishalka och vatten överallt. På vår gård är det så blött att det bildats stora vattenpölar på gräsmattan. Härom dagen kom det till och med en rejäl skvätt smältvatten farande över tomten. På filmen ovan kan man se när jag fick kasta mig undan vattenmassorna.
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Regn, väder, ishalka, vinter, 2014, väderlek
#1 - BP

Hahaha! Ja det ser nästan lika livsfarligt ut som "the real thing" i England;-)

Svar: Typ.
Per-Anders

#2 - Anonym

Tänk vad det händer mycket på din tomt :)

Svar: Jajemän!
Per-Anders

#3 - Mia

Tur att du hann undan från den tsunamin!

Jag är väldigt nöjd med vädret... gillar när snön och framförallt halkan håller sig borta. Man behöver inte ens skrapa bilrutor! Tidsbesparande... ;-)

Svar: Trots det milda vädret har vi halka här. Det är inte så kul.
Per-Anders

#4 - AnnaKK

Ojdå!

Jag började läsa en bok jag fick i julklapp igårkväll, och redan i första kapitlet inträffade ett liknande scenario! 8-) "Fallvatten" heter boken, och är skriven av Mikael Niemi.

Svar: Jo, man kan verkligen prata om fallvatten på min film.
Per-Anders

#5 - Veiken

Nästan likadant här! Fast ännu mindre snö! Hahaha! ....

Svar: Ha ha ha.
Per-Anders

#6 - Kenneth

hur kan det vara ishalka om det bra är plusgrader :)

Svar: Bra fråga. Men så är det.
Per-Anders

#7 - Micke

Hörde att snön skulle komma här..men än så länge regnar det bara, lika bra det, ungarna blir bara osams på skolan annars av alla snöbollar som hamnar lite varstans där de inte ska.

Men så är det...ha de gött.

Svar: Regn har onekligen en lugnande effekt på både barn och vuxna.
Per-Anders