Fototriss: kontraster

Veckans tema hos Fototriss är kontraster. Begreppet kontraster kan ha många olika innebörder, allt från beskrivning av olika levnadsvanor till färger som är väldigt olika. Själv associerar jag ordet kontraster främst till kontrastverktyget i Photoshop. Bra att ha när man vill ge lite extra tryck i bilderna. I mina tre bilder har har jag skruvat upp kontrasten ganska mycket, nästan på gränsen till att det ska bli för mycket. Inte så att det ska bli för extremt.
 
Bilderna tog jag för ett tag sedan när vi var och fikade hos några vänner. Den översta visar hembakta cocoskakor och den andra bilden visar en skål med bland annat glass och granatäpple.
 
På den sista bilden har jag fotat chokladrutor, som var riktigt smarriga.
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Kontraster, bakverk, mat, foto, Fototriss
#1 - BP

Ja, det verktyget är ett av få som jag känner till och använder för det mesta i PS.
Att alla dina bilder visar sötsaker drar dock ner betyget en aning - nej jag skämtar bara. Gillar ju inte sötsaker, men kan ändå uppskatta ett toppen PS jobb:-)

Svar: Jag är egentligen inte heller så förtjust i sötsaker. Men de kan vara snygga på bild.
Per-Anders

#2 - Anneli - A'la Foto

Det ser gott ut och roligt att du använt kontrastverktyget till max! :) Fint tolkat!

Ha en skön söndag!

Svar: :)
Per-Anders

#3 - Ingegerd

Lite annan tolkning, fint och så gottsugen jag blir så här på morgonen. Ha en skön söndag.

Svar: :)
Per-Anders

#4 - Beppan

Kul lösning på temat. Snyggt skruvat!!
Härliga bilder på godsakerna. Tur jag fortfarande är
mätt efter gårdagens 6-rättersmiddag....

Svar: :)
Per-Anders

#5 - Lotta

Smarrigt verkligen - och det blev inte överdrivet :)

Svar: :)
Per-Anders

#6 - Pysselfarmor

Som tur är har jag ätit en stadig frukost så sötsuget går inte igång på dina läckra goa' bilder! ;-)

Svar: :)
Per-Anders

#7 - Violen på Brandholmen

Snyggt skruvat och smarrigheterna blev ännu smarrigare! Kul tolkning!

Svar: :)
Per-Anders

#8 - KajsaLisa

Shit vad jag blev fikasugen. Jag var inne på att jobba på samma sätt, har en meny i datorn för det och överdriver man blir det cartoonmässigt.

Svar: :)
Per-Anders

#9 - Lena

Yummi !!!

Svar: :)
Per-Anders

#10 - Meta

Massor av mums.Nu får det nog bli lite fika.
Ha en fin söndag
Meta

Svar: :)
Per-Anders

#11 - Oliver

Dina kontraster frestar ögat, får munnen att vattnas och magen att kurra. Väl fångat och bearbetat!

Svar: :)
Per-Anders

#12 - juanna

Goda kontraster!!

Svar: :)
Per-Anders

#13 - Gunvor

En annorlunda tolkning, men ack så smarrig! Blir sååå sugen på alla godsakerna!

Svar: :)
Per-Anders

#14 - Veiken

Mums från början till slut! En läcker triss!

Svar: :)
Per-Anders

#15 - Freja

Åhh, så fikasugen jag blir nu!

Svar: :)
Per-Anders

#16 - Anita - Malta

Jaha..!! Det är alltså så man ska göra för at locka med det goda ;-) Härligt smaklig triss !!

Svar: :)
Per-Anders

#17 - Lajsas Fotografi

Ja precis, man tänker som det är i photoshop! Jag tycker du fick till det bra, speciellt i den sista bilden =)

Svar: :)
Per-Anders

#18 - Åke

Mums fillibababba vad läckert! Men jag reserverar mig om det är coccos ;) Men låt gå för den läckra färgen då :) Den här trissen är verkligen på hög färgnivå :) Nu vart jag sugen på choklad ;)

Svar: :)
Per-Anders

#19 - Åke

Jo! Läcker film som figurerar på Facebook dig och jätten ;)

Svar: :)
Per-Anders

#20 - Caroline

Ja men du nu har jag varit duktigt och hållit mig ifrån sötsaker, så ser jag detta!
Chokladrutorna så ju riktigt smaskiga ut...

Svar: Ja, de var riktgt smaskiga.
Per-Anders

#21 - maria at inredningsvis

Vilka härliga läckra foton du bjuder på :) hoppas att du haft en bra start på det nya året.

Om du gillar doftljus har jag idag på bloggen en härlig butik som Ingen får missa :)

Ha en skön vinterdag

LOVE Maria at inredningsvis - inredning it's, Swedish for decor :)

Svar: :)
Per-Anders

#22 - Scaniatjejen

Vilken smaskig triss! Finurligt också=)

Svar: :)
Per-Anders