Min mage redo för Veckans brott

 
Idag var jag tillsammans med delar av familjen och åt julbord på IKEA. Bland annat åt jag rökt korv, små runda kroppkakor och ägghalvor med skaldjurscrème. Jag blev väldigt mätt och efteråt kändes det som om magen hade växt i omfång. Man skulle nästan kunna säga att magen inte längre får plats i skjortan. 
 
Som en hyllning till IKEAs goda julbord tog jag en selfie på min mage som den såg ut omedelbart efter att jag ätit klart. 
 
Nu nu ska jag sätta mig i soffan och titta på Leif GW Persson i Veckans brott. Han har också en fin mage. 
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Ikea, julbord, veckans brott
#1 - Kenneth

ja maten är alldeles för god o alldeles för mycket vid denna tid på året

Svar: Ja, och så är det kallt ute så man vill inte ut och röra på sig heller.
Per-Anders

#2 - Bp

Hahaha! Kul att du bjuder på dig sälv, även om det inte är en vacker syn direkt;-)

Svar: Vadå..? Min mage är väl snygg!
Per-Anders

#3 - Mia

Haha... härliga du... sådant julbord blir det inte för mig i år! ;-) Kanske lika bra det om det nu hjälper så att jag kan använda mina nuvarande kläder ett år till ;-)

Svar: Jag kanske får en större skjorta i julklapp.
Per-Anders

#4 - kalebass

Jag har förmånen att ha en kropp som inte utvidgar sig, hur mycket jag än äter. Magen kan dock kännas lite utspänd och däst... Har just satt i mig en halv rullsylta, perfekt kryddad. Mycket god mat den här årstiden!

Svar: Jo, så är det. Julen sammanknippas ju med mycket ätande.
Per-Anders