Skulle PewDiePies koncept funka i politiken?

Söndagmiddag här hemma. Korv och makaroner. Maträtten ifråga kanske inte lever upp till vad man spontant skulle betrakta som söndagsmiddag men julförberedelser pågår här hemma och vi ville ha nåt lättlagat till middag. 
 
Dessutom betraktar jag falukorv och pasta som fin mat. Naturliga råvaror, typ.
 
Vi samtalar om ditten och datten och min son berättar om PewDiePie, YouTubestjärnan som har otroliga 30 miljoner följare på sin YouTubekanal. I juli i år hade hans kanal fått 5,2 miljarder visningar vilket var den högsta siffra någon YouTubekanal någonsin fått.
 
PewDiePie heter egentligen Felix Kjellberg och är en helt vanlig 25-årig svensk kille från Göteborg. 
 
Hur har han då lyckats med bedriften att bli så oerhört populär på nätet? Jo, han filmar när han spelar datorspel. Samtidigt kommenterar han högljutt och skämtsamt det som händer på spelet.
 
Själv begriper jag inte riktigt hur man kan bli så oerhört populär på att filma sig själv när man spelar datorspel, samtidigt som man sitter och skriker. Men jag kan erkänna att jag ändå är imponerad av den unge gossens bedrift och unnar honom verkligen hans framgångar (enligt min son har PewDiePie tjänat 35 miljoner på sin YouTubekanal).
 
Jag funderar faktiskt själv på att prova på något liknande. Kanske filma mig själv när jag ser på Agenda och samtidigt högljutt kommentera det som händer, typ "ha ha ha, vilken ful jävla slips Löfvén har idag" eller "Gud vad het Camilla Kvartoft är". 
 
Sedan är det bara att luta sig tillbaka och vänta på att miljonerna ska rulla in.
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om PewDiePie, agenda, politik
#1 - Lennart

Jag har hört talats om den där killen. Har hört ungdomar på spårvagnen prata om honom och att han är så fascinerande, skojig och jag minns inte vad. Själv förstår jag inte vitsen med att titta på någon som bara sitter och spelar så där. Men men, kanske dagens ungdom inte har något annat att göra än att sitta vid en dator hela tiden.
God Jul och Gott Nytt År!

Svar: God Jul!
Per-Anders

#2 - Kenneth

naturliga råvaror Falukorv? det är väl den korven som innehåller mest skräp :)

Svar: Den innehåller i alla fall falukorv. That's good enough for me.
Per-Anders