Fototriss: vitt

Den här helgen befinner jag mig tillsammans med sambon i Berlin. Här är vi på en liten weekendtripp och har under de senaste dagarna kollat in diverse julmarknader. I Berlin finns inte tillstymmelse till snö så temat vitt blev därför en utmaning. Första bilden har jag tagit på julmarknaden Gendarmenmarkt som lite överraskande besöktes av ett luciatåg från Sverige. I förgrunden en del av en vit staty mitt på marknadsområdet. 
 
Den andra bilden tog jag när jag duschade imorse. Golvet i duschen har vitt kakel.
 
När man tittar på den tredje bilden är kanske inte färgen vitt det första man tänker på. Men julgranskulorna är i alla fall vita och de är många i den här granen. Bilden tog jag idag på eftermiddagen vid Brendenburger Tor och den gigantiska granen som står där. 
 
Den här omgången av Fototriss är också en tävling med chans att vinna priser från CoolStuff. På min önskelista till tomten har jag skrivit att jag vill ha en Parrot AR Drone
 
Bildena kan även ses på Instagram.
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Berlin, Fototriss, vitt, foto, julgran
#1 - B i r g i t t a

Golvbrunnen blev min favorit - bilden är helcool!
http://foto.rudenius.se/2014/12/swaying-walls-of-stone

Svar: :)
Per-Anders

#2 - Anneli - A'la Foto

Intressanta bilder där den första blir min favorit!

Ha en skön andra advent!

Svar: :)
Per-Anders

#3 - Violen på Brandholmen

Intressant med en tripp till Berlin! Snygg triss med både Lucia och en gran med vita kulor!

Svar: :)
Per-Anders

#4 - Kenneth

var det svenska skolan som uppträdde?

Där har jag gått för länge sedan och deltagit i luciatåg :)

Svar: Jag har ingen aning om vilka som uppträdde, men de sjöng i alla fall på svenska.
Per-Anders

#5 - Micke

Tyckte bilden av granen där var läcker....själva brukar vi ju numera sätta upp granen första advent..men vi slängde ju vår gamla gran som hade gjort "sitt" efter nyår..så nu får vi köpa en ny..funderar på en riktig gran i år men det blir nog en i plast iallafall...för enkelhetens skull.

Ha en skön afton nu...snart är det Julafton.

Svar: :)
Per-Anders

#6 - Åke

Vilken härlig julstämning i första bilden! Den lyser upp hela Helenas trisstena!

Svar: :)
Per-Anders

#7 - Tomtan

Härlig variation i trissen!

Svar: :)
Per-Anders

#8 - Laika

Första bilden är så stämningsfull men favoriten föll nog på den sista bilden :D Härlig vinkel :)

Svar: :)
Per-Anders

#9 - BP

Kul med en tripp till Berlin! Ingen snö här heller kan jag tala om för dig. Å jag absolut älskar bild nummer två. Ja och den blå himmel som bakgrund i trean är det inte heller nå't större fel på;-)
Ha det fortsatt kul i Berlin!

Svar: :)
Per-Anders

#10 - Monica o Jacob

Gillar det gröna och vita i sista bilden men den uttråkade skönheten på bild ett som visar bröstet blir min favorit;-)
Ha en skön andra advent;-)

Svar: :)
Per-Anders

#11 - Berit E i Kasperian

Absolut en vit triss. Sista bilden visar minsann hur fint det är med vitt! :D
Den sköna harpisten ser lite malplacerad ut i marknadsruschen, hon ser ut att vänta på bättre tider... :)
Berit E

Svar: :)
Per-Anders

#12 - cissi

Jag gillar din första bild! Det är såna kontrasterer på nått vis. Den gamla statyn som inte är helt vit och det kritvita nya luciatåget i bakgrunden.

Svar: :)
Per-Anders

#13 - Freja

Så läcker den sista bilden är, härlig vinkel. Kul att få se ett luciatåg i Berlin, och det är vitt om något.

Svar: :)
Per-Anders

#14 - Kerstin

Härlig lreativ triss du bjuder på.

Svar: :)
Per-Anders

#15 - Anitas Malta

Låter trevligt med weekend i Berlin och en triss i vitt lyckades du skapa alldeles perfekt. Ingen brist på fantasin här inte ;-) En kul och varierad triss där jag fastnar för den enkla i mitten.

Svar: :)
Per-Anders

#16 - Sami

Hej
Underbara bilder :)

Svar: :)
Per-Anders

#17 - Caroline

LÅter trevligt med en weekend i Berlin nu i juletider, fina bilder du visar. Julgranen med sina vita kulor blir min favorit.

Svar:
Per-Anders

#18 - Åsbergs Foto

Jättefina bilder! Gillar kontrasten i de! :)

Svar: :)
Per-Anders

#19 - Spanaren

Fina trissar!
Sista bilden är bara så ljuvlig /kram

Svar: :)
Per-Anders

#20 - Beppan

Härlig triss med Berlintema.
Vitt hittade du ju trots brist på snö!
Golvet är ju hur läckert som helst.
De övriga mer detaljerade och julanknutna.
Skoj att se för mig som ska dit nästa helg.... :-)

Svar: Kul! Trevlig resa!
Per-Anders

#21 - Oliver

Fina bilder med snygga kompositioner och den första bilden innehåller flera spännande blickfång, vilket fick mig att dröja länge vid bilden. Festligt med ett svenskt luciatåg bara så där hux flux!

Svar: :)
Per-Anders

#22 - Kattastrofen

ooh julgranskulorna gillar jag! :D

Svar: :)
Per-Anders

#23 - Anna-Karin

1999 & 2000 var jag med på luciaturné i Tyskland. Vi var omåttligt populära och fick skriva massor av autografer ;). Fin triss med härlig julstämning (bortsett från duschgolvet)

Svar: Skönt att du inte gillar duschgolvet. Jag är förvånad över att så många andra gillat den bilden.
Per-Anders