Fototriss: juldetaljer

Veckans tema hos Fototriss är juldetaljer. Min första bild tog jag härom veckan när sambon och jag var i Berlin. Jag fotade spegelbilden av mig själv i en kula som hängde i en julgran vid entrén på ett varuhus. Till vänster i bild (i kulan) skymtar sambon som stod och väntade ute på gatan.
 
I Berlin köpte vi också julstjärnan i bild nummer två. Stjärnan är tredimensionell och har spetsar som pekar åt alla håll.
 
I min tredje bild ser vi några av de fina ljus som sambon lyser upp vårt hem med.
 
En av ovanstående bilder har jag också lagt upp på Instagram.
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Fototriss, juldetaljer, foto, selfie, jul
#1 - Åke

Kulan var kul, stjärnan var fin och ljusena var riktigt snygga i den kulören :) God Jul 🎅

Svar: God Jul!
Per-Anders

#2 - meta

Kul ide att fota sig i kulan Bra jobbat
Ha en fin fjärde advent
Meta

Svar: :)
Per-Anders

#3 - Axart

O så läckert med julgranskulan! snyggt!
AX

Svar: :)
Per-Anders

#4 - Berit E i Kasperian

Så stilig du blev där i kulan, hehehe.
Maffig stjärna också. Och vackra ljus!
God Jul!

Svar: God Jul!
Per-Anders

#5 - Kenneth

va rund du har blivit :)

Svar: :)
Per-Anders

#6 - Eva Trillian

En tur för två till Berlin låter skönt :) Och att inhandla juldetalj på plats blir ju en bra souvenir!
Fint med levande ljus - bra tänkt av sambon :)
Önskar en God Jul!

Svar: :)
Per-Anders

#7 - Violen på Brandholmen

Kul att se dig live i kulan, bra idé! Stjärnan är riktigt maffig och de tända ljusen sprider värme och ger lugn och ro! Bra trissat!
God Jul!

Svar: :)
Per-Anders

#8 - Tomtan

Gillar första bilden!!!! Härligt trissat!

Svar: :)
Per-Anders

#9 - Beppan

I Berlin kunde man verkligen hitta mycket juligt - bland annat. Julmarknaderna var ju fantastiska!!
Vi var där förra helgen.

Svar: :)
Per-Anders

#10 - cissi

Härligt trissat! Kulan var riktigt finurligt fotat och stjärnan från Berlin är jättefin!

Svar: :)
Per-Anders

#11 - Vivishagerom - fotoblogg

Hei
Det første bilde var utrolig stilig.

Ønsker deg en fin jul.

Vivi

Svar: :)
Per-Anders

#12 - Micke

Wow..första bilden...perfekt och häftigt :)

Svar: :)
Per-Anders

#13 - Kattastrofen

Mycket fin triss. Den första bilden var riktigt häftig måste jag säga.

Svar: :)
Per-Anders

#14 - KajsaLisa

Den första är riktigt fyndig., snyggt.

Svar: :)
Per-Anders

#15 - Veiken

Den första bilden är kanon! Det är alltid roligt med julpynt och julstjärnor som inte finns i alla hem! Kul!

Svar: :)
Per-Anders

#16 - Freja

Fint trissat, med olika juliga detaljer. Sådana tredimensionella stjärnor är så vackra. God jul!

Svar: :)
Per-Anders