Rösta på mig i valet

 
Snart är det val. Överallt ser vi reklam för de olika partierna - på bussar, i tidningsannonser och på trätavlor placerade i terrängen. I många fall visar affischerna en bild på en politiker samt ett citat. 
 
Citaten är ofta ganska allmängiltiga, typ "Ordning och reda i ekonomin", "Ett bra liv - hela livet" eller "Ett bättre Sverige. För alla". Om man inte sett själva affischen så är det näst intill omöjligt att gissa vilket parti som är avsändare.
 
Jag undrar hur det går till när politikerna ifråga väljer vilka citat de ska ha på sina affischer. Hittar de bara på något "bra" som de tror de flesta väljare kan ställa upp på? Eller är deras valslogan något de verkligen är beredda att jobba för?
 
OM jag var vore politiker och OM jag hade en egen personvalskampanj så skulle jag nog inte krångla till det i onödan på mina valaffischer. Jag skulle nog bara köra ett rakt och enkelt budskap: "Rösta på mig, jag ordnar resten". Det viktigaste vore ju trots allt att jag blev inröstad i maktens korridorer.
 
Fast jag skulle definitivt inte rösta på mig själv. Den saken är säker.
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Val2014, svpol, politik, valet, Sundsvall, Timrå
#1 - Veiken

Hahaha! Du fixar allt, men ska inte rösta på dig själv. Du är ju politiker på riktigt! :)

Svar: Javisst! I'm only in it for the gratismat.
Per-Anders

#2 - Gubben

Så talar en äkta politiker :-))!

Svar: Jajamän.
Per-Anders

#3 - Kenneth

ja o sen står det kvar flera veckor efteråt

Svar: Det..?
Per-Anders

#4 - BP

Hahaha! Vilken slogan politikerna (= deras reklambyråer) än väljer så är det iaf ingen som tror på dem.
Årets med slagfärdiga och mest iögonfallande affischer har Moderaterna och Centern, åtminstone i huvudstaden. Men jag har förstått att affischerna varierar beroende på vilken del av landet de har satts upp.

Svar: Det finns nog affischer med både lokal- och riksprofil.
Per-Anders

#5 - Veiken

Hahaha! Det kanske skulle vara en idé att rösta på dig i alla fall. Alternativen? Tja! ;)

Svar: Fast du röstar på egen risk.
Per-Anders

#6 - Ruth i Virginia

Alldeles utsökt!

Svar: Tack!
Per-Anders

#7 - Mia

Haha... du har hunnit med mycket bloggande sedan jag senast besökte! Hmmm... din valaffisch är lika bra som många andras... helt klart! Men inte ens jag skulle rösta på dig ;-)

Svar: Bra. Gör inte det.
Per-Anders