Fototriss: på rad

Hos veckans Fototriss är temat på rad. Min första bild tog jag idag på rader med gatstenar i centrala Timrå. 
 
I Timrå står en samling valstugor på rad. Alla partierna har exakt likadana valstugor som är samlade som i en egen liten by på torget.
 
Tredje bilden har jag tagit på blixtlåset i mina jeans. Blixtlåset består bland annat av ett antal häktor på rad.
 
Den sista bilden har jag även lagt upp på Instagram.
 
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Fototriss, på rad, foto, Timrå
#1 - Aurora

BRa trissat

Svar: :)
Per-Anders

#2 - Kari

Blixlåset blev bilden som blev min favorit. Foto som man tar så nära blir ofta dom tuffaste, tycker jag. Snyggt trissat! Kari

Svar: :)
Per-Anders

#3 - Eva Trillian

Tre mycket snygga lösningar på temat :) Gillar den sista bilden allra bäst!

Svar: :)
Per-Anders

#4 - Berit E i Kasperian

Skojig triss, fiffigt med blixtlåset. :)

Svar: :)
Per-Anders

#5 - Ida

Den sista bilden på blixtlåset var snygg!

Svar: :)
Per-Anders

#6 - Åke

Tre läckra bilder! Ett stort + är också att jag tog mina första stappliga steg bara ett stenkast ifrån de två första bilderna. Cirkus valkampang är igång...

Svar: :)
Per-Anders

#7 - cissi

Läcker triss där den första bilden blir min favorit!

Svar: :)
Per-Anders

#8 - Anna-Lena

Fin aktuell vardagsnära triss.

Svar: :)
Per-Anders

#9 - Mormor

Lurt løst.
De små husene er fine .)
Ha en deilig dag.

http://www.starbear.no/mormor/2014/08/31/tre-pa-rad/

Svar: :)
Per-Anders

#10 - Vivishagerom - fotoblogg

Hei

Her var det mye fint på rad. Du har virkelig fanget det rette! Ønsker deg en fin søndag.

Vivi

Svar: :)
Per-Anders

#11 - Karoleen

Kullerstensgator är ju så fint, med sina långa rader =)

Svar: :)
Per-Anders

#12 - Ninni

Snygg tolkning och snygga bilder.....=)

/Ninni

Svar: :)
Per-Anders

#13 - KajsaLisa

Oj, sån samordning har vi inte i min kommun :) Blixtlåset var finurligt

Svar: :)
Per-Anders

#14 - Bitten

Härliga bilder!

Svar: :)
Per-Anders

#15 - Violen på Brandholmen

Snygg och varierad triss! Första bilden blir min favorit men det var svårt att välja!

Svar: :)
Per-Anders

#16 - Lena

trodde de hade slutat med valstugor

Svar: Den traditionen verkar leva kvar.
Per-Anders

#17 - Mia

Snygg triss!

Likadana valstugor på rad, där får ingen sticka ut mer än de andra... ;-) Gatubilden är kanon med tanke på ämnet, gatan är en rad eller två, stenarna utgör andra rader osv...

Svar: Jag har själv undrat varför samtliga partier har exakt likadana stugor. Har de gjort en gemensam upphandling? Ska försöka forska lite i det där.
Per-Anders

#18 - Veiken

Jag tycker mycket om gator som är lagda med knott, men blixtlåsbilden blir min favorit. Snyggt trissat!

Svar: :)
Per-Anders

#19 - Tomtan

Härlig tolkning! Tror minsann att det är val snart :D

Svar: :)
Per-Anders

#20 - Scaniatjejen

Fint komponerade bilder där alla har linjer som leder blicken in i bilden! Lustigt att att alla partierna har likadana stugor, man kan ju tycka att de borde vilja profilera sig på alla sätt de kan. Rolig iakttagelse och snyggt fångat av dig. Sista bilden blir ändå min favorit, verkligen snyggt!

Svar: Tack.
Per-Anders

#21 - Caroline

Fina bilder!
Den med blixtlåset vart min favorit, väldigt speciell.

Svar: :)
Per-Anders

#22 - Lajsas Fotografi

Vilka bra bilder! Snyggt utförande på de också!

Svar: :)
Per-Anders

#23 - Anita A

Olika rader i de två första bilderna, först gatstensrader och de omgivande vägbanorna, sedan valstugor med fönsterrader i bakgrunden och torgets bågmönster av gatsten som också bildar rader. Rader behöver väl inte vara raka? Kronan på verket tycker jag närbilden på blixtlåset är! Fint genomförd triss!

Svar: :)
Per-Anders

#24 - BP

Den sista bilden på blixtlåset är helt suverän - vilken makro bild du fick till där!

Svar: :)
Per-Anders

#25 - Anemonen

Bild tre är min favorit. Annorlunda och trevlig triss.

Svar: :)
Per-Anders

#26 - Freja

Snyggt trissat! Valstugorna var mer varierade på vårt torg, och dessutom kom vi dit med ett partytält och stod i några timmar, så då blev det ännu mer variation...

Svar: :)
Per-Anders

#27 - Tantkalle

Riktigt snyggt trissat på temat!

Svar: :)
Per-Anders