Fototriss: fönster

Veckans tema hos Fototriss är fönster. Min första bild visar fönstret på vårt garage. Fönstret är gjort av glasblock och för dagen utsmyckat med en pensel.
 
På den andra bilden har jag fotat ett fönster från övervåningen på vårt hus. Fönstret är trasigt och jag har tagit lös det för att åka med det till glasmästaren. 
 
Den tredje bilden visar fönstret på förardörren på min bil. För att göra bilden lite mer konstnärlig och svårtolkad så satte jag handen mot rutan när jag fotade.
 
Bilderna har jag även postat på Instagram.
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Fototriss, fönster, foto, Instagram
#1 - Micke

Fin triss där, själv har jag en viss förkärlek för riktigt gamla fönster, de där med runda fönsterhakar som man hade förr, innan treglasfönster och ekonomi kom in i bilden för att spara på värme och el.
Har en del gamla bilder nånstans från en stuga vi hade i vår ägo en gång i tiden, får leta upp dem och skanna in dem.

SV: Minns inte när jag vaknade före sju en Lördag sist när jag var ledig, har nog aldrig hänt men nån gång ska väl vara den första ;)

Svar: Lika bra att göra något nyttigt sådana gånger.
Per-Anders

#2 - BP

Tre konstverk, utan minsta tvekan.
Tvåan är fenomenalt bra, ettan hade glatt Alcro eller Flügger nå't så oerhört och trean hade varit ännu vassare utan din hand, men du tänkte nog på en Stephen King film antar jag;-)

Svar: Fast skälet till att jag hade handen mot rutan var just att göra bilden mer spännande - lite mystisk, typ.
Per-Anders

#3 - Kari

Synes du har laget tre kunstverk, Per-Anders. Får ikke bestemt meg for hvem av de to nederste som blir min favoritt!

Svar: :)
Per-Anders

#4 - Kerstins foto

Riktigt läckra bilder alla tre. Den i mitten är toppen och jag gillar din känsla av mystik i den sista. :)

Svar: :)
Per-Anders

#5 - Tantkalle

Läckert och roligt!

Svar: :)
Per-Anders

#6 - Anneli - A'la Foto

Dessa bilder har jag redan sett på instagram ohc jag tycker de är superläckra! Särskilt de två sista som sticker ut mera!

Ha en skön söndag!

Svar: :)
Per-Anders

#7 - KajsaLisa

Läckra bilder, du får till kontrasten ( eller vad du nu labbar med ) på dom. Även om jag gillar den första bäst så lovar jag att ligga vaken i natt för att analysera din mening med bild tre. Har jag inte fixat det till på Måndag ringer jag SVTs Kobraredaktion och ber om hjälp :)

Svar: Ser verkligen fram emot din analys.
Per-Anders

#8 - Åke

Utsökt kombinerad triss! Du fångar verkligen det roliga! Och penseln tolkar jag som ortens hockeylagtes färger på sina tröjor som som slog Modo i hockeytävlingen dagen före ;) Laget i stan heter Timrå IK.

Svar: Nja, penseln har jag använt till att måla ena husgaveln med blå färg. Inte Timråröd. Kul att de slog Modo.
Per-Anders

#9 - Mormor

Kunsttriss av første klasse.
Bildøren med hånden likte jeg veldig godt.
Ha en deilig søndag.

http://www.starbear.no/mormor/2014/08/24/vindu-x-3/

Svar: :)
Per-Anders

#10 - Vivishagerom

Veldig fint bilder. Likte veldig godt det første bilde. Ønsker deg en fin søndag.

Vivi

Svar: :)
Per-Anders

#11 - Karoleen

Annorlunda triss med fin redigering =)

Svar: :)
Per-Anders

#12 - Violen på Brandholmen

Snygg triss med skön redigering! Första bilden en klar favorit hos mig!

Svar: :)
Per-Anders

#13 - Anna-Lena

Härliga bilder som du har lyckats bra med i photoshop. Speciellt den mellersta, som jag liksom fastna med blicken i...

Svar: Fast jag har inte använt Photoshop denna gång. Bilderna har jag fixat till i appen Snapseed, en fotoapp som jag verkligen kan rekommendera. I den har jag med hjälp av olika filter bland annat höjt skuggorna och sänkt högdagrarna och på det viset fått de dramatiska effekterna. Fats det gäller att justera bilderna med försiktighet. Om man drar på för mycket blir det inte snyggt.
Per-Anders

#14 - Gammelsmurfen

Härliga färger i din triss

Svar: :)
Per-Anders

#15 - Kerstin

Spännande bilder på olika fönster. Den tredje har verkligen en massa dramatik i sej. Ser ut som om nån behöver hjälp för att ta sej från bilen.

Svar: :)
Per-Anders

#16 - Carita Liljendahl

Fina och lite annorlunda bilder av tre olika slags fönster. Bilar har ju också sina fönster minsann! :-)

Svar: :)
Per-Anders

#17 - Bitten

Jättefina fönsterbilder!

Svar: :)
Per-Anders

#18 - Mia

Kanonfina bilder! Den översta fönsterbilden gillar jag allra bäst, penselns randighet förhöjer fönstrets randighet... ;-)

Svar: :)
Per-Anders

#19 - Anneli

Fina fönster på olika sett!

Svar: :)
Per-Anders

#20 - Kerstins foto

Jepp, Bildmuséet är i Umeå. Ska du ändå hit för att kolla in Guitars så borde du boka bord och äta i Guitars restaurang också. Fantastiskt god mat i trevlig miljö. Och givetvis kolla in Bildmuséet. :)

Svar: Tack för tipsen. Låter spännande.
Per-Anders

#21 - Mia Ahlstrand

Älskar bilden i mitten. Ser ut som en gravid kvinna i det trasiga fönstret, så himla läckert, som ett konstverk!

Svar: :)
Per-Anders

#22 - Meta

En bra triss handen var ju en prick över i.
Ha en fin dag
Meta

Svar: :)
Per-Anders

#23 - Nett

Läckra fönsterbilder :)

Svar: :)
Per-Anders

#24 - cissi

Läckra bilder!! Får nog ta en dag och lära mej lite om bildbehandling! :))

Svar: Gör det. Det är lättare än man kan tro.
Per-Anders

#25 - Veiken

Du har som vanligt en mycket snygg och kreativ triss! :)

Svar: :)
Per-Anders

#26 - Freja

Läckert redigerade bilder, ger coola effekter och färger. Snyggt trissat!

Svar: :)
Per-Anders