Rött betyder upptaget

 
Det händer ibland att jag besöker offentliga toaletter, exempelvis på flygplatser när jag är ute och reser, eller kanske på någon restaurang. Eller på jobbet. 
 
När jag befinner mig därinne på toan händer det, inte helt sällan, att någon med ett kraftigt ryck försöker öppna toadörren. Men det går naturligtvis inte - därför att jag har låst den. 
 
Alltså, vafan, varför kan inte folk titta först på dörren om det är markerat upptaget (rött) innan man rycker till i handtaget? Eller förutsätter de att allt är ständigt tillgängligt - bara för dem?
 
Eller vet de inte att röd markering på en toadörr betyder upptaget?
 
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Blogg100
#1 - BP

Hahaha! Skrattar gott åt ditt inlägg! Det har hänt mig också, inte på jobbet, men definitivt på restaurang eller i köpcentra.
Konstigt nog så spanar jag alltid in rött/grönt från långt håll. För jag tycker det är så himla pinsamt att trycka ner handtaget och sedan säger det stopp liksom. Man stressar ju bara upp den stackars personen som försöker sig på en number 2;-)

Svar: Nummer ett kan vara stressigt nog ibland.
Per-Anders

#2 - Ann Holmberg

Jag ogillar att störa folk på toa så jag väntar och väntar om det är rött. Tills man börjar undra... Känner efter och det är ledigt! Det borde vara lag på att kolla att färgmarkeringarna stämmer. :)

Svar: Håller med. Sånt är störande.
Per-Anders

#3 - Veiken

Ja, man ska kolla om det är rött. En självklarhet, men
för ett tag sedan ryckte jag rejält i en toadörr som visade klart grönt... den skulle visat rött! Stackarn som satt därinne! :(

Svar: Aj då. Shit happens, skulle man kunna säga.
Per-Anders