När det oväntade ger glädje i vardagen

 
De flesta arbetsdagar har jag lunchlåda med mig hemifrån. Innehållet brukar vara rester från gårdagens middag. Eftersom det var torsdag igår hade jag idag tunnpannkakor i matlådan. Dessutom hade jag med mig en burk jordgubbssylt.
 
I matlådan hade jag tre pannkakor. Men när jag ätit två hade jag glömt att det fanns en kvar i matlådan och trodde för ett ögonblick att jag ätiti klart. En känsla av nedstämdhet grep tag i mig. Pannkaka med jordgubbssylt är ju så gott.
 
Men så såg jag att där faktiskt fanns ytterligare en pannkaka i lådan. På en sekund förbyttes min sorg till glädje när jag satte i mig den sista pannkakan.
 
Det gäller att glädjas även åt de små sakerna i livet.
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om blogg100, glädje, Timrå
#1 - BP

Det behövs inte så mycket för att bli glad och i ditt fall räckte det uppenbarligen med en pannkaka...

Svar: Pannkaka är ju så gott.
Per-Anders

#2 - krulli

haha, trodde först du hade ketchup på pannkakan! :)

Svar: Det hade nog inte smakat så gott.
Per-Anders

#3 - Mia

Det är en god förmåga att kunna glädja sig åt de enkla sakerna i livet! Jag tror att ju äldre vi blir, ju lättare har vi att se på små enkla ting med glädje! I ungdomen jagar vi så mycket annat.

Svar: Ja, kanske är det så.
Per-Anders

#4 - Micke

Matlåda har jag inte med mig, äter lite frukost och sedan vid lunch får jag tvinga i mig en "pedagogisk" lunch på skolan, hade hellre haft med matlåda ibland med en fläskkotlett eller två tror jag.

Men pannkakor är gott det...mums :)


Svar: Fläskkotlett är också gott.
Per-Anders