Nä, jag ångrar ingenting

 
Jag står på gräsmattan och tittar på en hög med gammalt gräs som jag krattat ihop. Jag står här och tänker på livet.
 
Ångrar jag något under de snart 56 år som gått? Nej, det gör jag inte. Jag ångrar inget av vare sig det jag gjort eller något av det jag aldrig gjorde. Däremot har jag försökt dra lärdom av de erfarenheter jag fått under livets gång. Och när erfarenheterna bivit tillräckligt många tycker jag att jag fått insikt om sammanhang som jag tidigare inte förstått. 
 
Men det som är gjort, det är gjort. Och det som är ogjort är ogjort. Men vissa av de saker som hittills är ogjorda kan faktiskt fortfarande bli gjorda. Exempelvis att resa till spännande länder. En sådan resa ska sambon och jag göra om knappt en vecka. Mer om det senare.
 
För övrigt kan jag berätta att jag eldade upp gräshögen (bilden ovan).
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Blogg100, Timrå, livet
#1 - [email protected]

Tänkvärt även det du skriver

Svar: Tack.
Per-Anders

#2 - Ann Holmberg

Utan erfarenheterna skulle vi ju inte vara dem vi är nu. Även om jag ibland kan tänka att jag borde ha agerat snabbare, ångrar jag inte heller något.
Resorna får komma så småningom.
Ska bli spännande att läsa vart din resa går!

Svar: Vi lever också i spänd förväntan. Det ska bli riktigt kul.
Per-Anders

#3 - BP

Helt rätt inställning! Så tänker jag/vi också.
Ska bli himla skoj att höra vart ni tar vägen nästa vecka.

Svar: Jajamän!
Per-Anders

#4 - KajsaLisa

Låter spännande, glöm inte att ta med kameran. Sen som jag satidigare, har du inte varit på Debaser tidigare, kolla att du hamnar på rätt Debaser, det är en kedja. Kom hem från Debaser-Medis nu och lade ut lite bilder.

Svar: Det är Debaser Medis vi ska till.
Per-Anders

#5 - Åke

Ibland brukar jag tänka om jag gjort si eller så... Och en mening har jag tagit fasta på: Sanningen kommer alltid ikapp en!

Svar: Kanske är det så.
Per-Anders