Gungig konsert med Walk off the Earth

 

Det är torsdag och vår tvådelade semestervecka är på väg mot sitt slut. Just nu sitter vi på Gardemoens flygplats i Oslo där vi mellanlandat under flygresan hem från Reykjavik.
 

Den första delen av semesterveckan tillbringade vi (under påskhelgen) i Stockholm där vi bland annat var på Debaser och en konsert med det kanadensiska bandet Walk off the Earth. De bjöd på en riktig toppenkonsert som präglades av enorm musikalitet, högt tempo och en fantastisk spelglädje.

 

Publiken var också entusiastisk och hoppade så att golvet gungade - bokstavligt talat. Ett tag gungade det så rejält att jag trodde golvet skulle braka ihop. Det kändes som att stå på en studsmatta (jag undrar om det är meningen, som nån sorts förhöjning av konsertupplevelserna på stället, eller om det bara är ett dåligt golv).

 

Walk off the Earth har en positiv utstrålning och spelar musik som gör mig glad. Detta gäller såväl deras kluriga videos som när de spelar live.

 

Ovan och nedan några bilder från konserten.

 
 
 
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Blogg100, resor, Walk off the Earth, musik, foto
 
#1 - KajsaLisa

Jättebra bilder, kul att du rörde dig och både körde close ups och på håll. Du verkar haft tur med ljuset, när jag var där körde dom spottarna rätt ut så jag fick enormt motljus. Det var rena skuggspelet på scen. Men samtidigt fick jag ett par av dom grymmaste rockbilder jag tagit, fick skjuta från sidan.
http://kajsalisasblogg.wordpress.com/2013/11/27/svenskt-naringsliv-rockar-inte-fett/
http://kajsalisasblogg.wordpress.com/2013/11/11/helgmys-med-skrackmetall/

Svar: Men golvet då? Golvet..? Ska det vara så där gungigt?
Per-Anders

#2 - Bp

Nu håller du på allvar på att konkurrera med KajsaLisa. Suveräna bilder från konserten. Å gunga ska det väl göra på en konsert:-)

Svar: Jajamän. Nu är det krig!
Per-Anders

#3 - Veiken

Det gänget gillar vi! :)
Jag förstår att ni har haft en toppenresa till Island. Det är snart dags för oss igen känner jag, men vi har lite annat först. Fasen jag måste bli minst 200 år! ;)

Svar: Vi var på Island tre dagar. Man hinner rätt mycket på den tiden.
Per-Anders