Fototriss: siffror

Veckans tema hos Fototriss är siffror. Här kommer mina tre bilder på temat. Första bilden visar gatunumret på vårt hus.
 
Andra bilden visar en mätare som sitter i vårt garage. Jag har inte en aning om vilken funktion den har.
 
Den tredje bilden visar en detalj av en gammaldags våg; en sådan där med en krok i ena änden, en tyngd i den andra och ett handtag i mitten.
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Fototriss, siffror, foto
#1 - BP

Bra blandning på siffrorna. Gillar husskylten gjord av kakel - påminner om Sydeuropas hus.
Den där mätaren är kanske till för att tala om för dig hur varmt/kallt det är i ditt garage;-)
Å trean, som är min favo skulle jag vilja ha direkt!

Svar: :)
Per-Anders

#2 - Axart

Fina bilder! gillar den tredje bäst, hos mina föräldrar finns den kvar och används. Vi kallar den "besmarne"

AX

Svar: :)
Per-Anders

#3 - Hanna

Det var varierande och fina motiv. Snygg skylt ni har på huset.

Svar: :)
Per-Anders

#4 - KajsaLisa

Måste säga att det alltid är lika kul att titta in på dina bilder, det tekniska i dom kanske inte alltid är så avancerat, men du kan komposition och kreativiteten bara flödar. Studerade mittenbilden en bra stund och du väcker nyfikenhet med din fråga. Med tanke på Celsiusmärkningen kan det ha med inställning av dag och nattemperatur att göra ?

Svar: :)
Per-Anders

#5 - Anneli - A'la Foto

Snygga bilder där den första blir mina absoluta favorit! Klockren!

Ha en skön söndag!

Svar: :)
Per-Anders

#6 - Åke

Trevlig varierande trissbilder du bjuder på, fin skylt i smide :)

Svar: :)
Per-Anders

#7 - jonna d

Fantastiska bilder alla tre men framförallt gillar jag hur du har lekt med skärpedjupet på det två första bilderna.
//jonna d

Svar: :)
Per-Anders

#8 - Eva Trillian

Vilken bra triss! Ettan är skön med sin inramning av grönt i förgrunden - och den sista, där man får titta en liten stund innan man ser siffrorna :) Tvåan blir jag inte klok på vad det är - men siffror ser jag :)

Svar: :)
Per-Anders

#9 - Annette

Verkligen kreativ och snygg fototriss. Den sista bilden är snygg som ett konstverk tycker jag.

Svar: :)
Per-Anders

#10 - Ninni

Härliga bilder....snyggt trissat....=)

Kram Ninni

Svar: :)
Per-Anders

#11 - Meta

Bra trissat, vågen är väl ett bessman antar jag.
Ha en fin söndag
kram Meta

Svar: :)
Per-Anders

#12 - Micke

Bild två där..har sett nåt sådant nån gång men jag kan inte placera det rätt i minnet..får du reda på vad det är får du gärna meddela..annars kommer jag fundera på det varje dag..! :)

Bra bilder..bra triss :)

Svar: :)
Per-Anders

#13 - Violen på Brandholmen

Snyggt och kreativt trissat Vilken vacker skylr du har på husfasaden!

Svar: :)
Per-Anders

#14 - Linnéa

Kul combo av siffror. Vilken fin husskylt ni har. Kan just undra vad det är för makapär i garaget. Vilken fin gammal våg. Tänkte på fiskare som förr sålde fisk på torget!

Svar: :)
Per-Anders

#15 - Veiken

Oj, det var läge sedan jag såg ett besman! Eller del av ett..... Det är lurigt när man inte vet vad en mätare är till för - det kan kosta skjortan! Den här verkar i alla fall harmlös! Lite grader hit och dit. Du har en riktigt snygg sifferskylt på huset! Snygg triss!

Svar: :)
Per-Anders

#16 - Mad World

Supersnygg triss!

Svar: :)
Per-Anders

#17 - Elisabeth

Fina sifferbilder =)

Svar: :)
Per-Anders

#18 - The one and only Nettan

Vacker triss. Gillar din mätare / Nettan

Svar: :)
Per-Anders

#19 - Beppan

Husskylten ser ut som de som finns i Portugal. Snygg!
Garagesiffrorna - tja. Något med temperatur i alla fal....
Trean - detaljen från ett besman - läckert fotat!

Svar: :)
Per-Anders

#20 - Tomtan

Vacker triss!

Svar: :)
Per-Anders

#21 - Tantkalle

Snygg husskylt!

Svar: :)
Per-Anders

#22 - Jah Hollis

Snygga sifferbilder, speciellt den första.

Svar: :)
Per-Anders

#23 - Kerstins foto

Väldigt fin husskylt och fin triss.

Svar: :)
Per-Anders