Det stora mörkret är här

 
Igår var det den 1 september. Då blev det höst. Regnet vräkte ner och det var 12 grader varmt ute. Därmed var sommaren slut för denna gång.
 
Förra veckan var det fortfarande sommar. Då satt folk fortfarande utomhus vid kanten av Selångersån i centrala Sundsvall och njöt av värmen och solskenet, vilket jag kunde konstatera när jag tog min lunchpromenad.
 
Idag hade jag jackan på mig när jag promenerade på lunchen. Det var (nästan) första gången sedan nån gång i juni jag hade jackan på mig.
 
Det stora mörkret är här. Och det kommer att stanna kvar ända tills någon gång i maj nästa år då det förhoppningsvis tänds ett litet ljus i den mentala tunneln. Då får vi återigen njuta av typ två månader sommar innan mörkret kommer över oss igen.
 
Problemet är att jag inte är redo än för höst, regn och kyla. Jag är inte klar med sommaren utan vill ha den kvar ett tag till. Jag vill fortsätta att sitta på altanen på kvällarna och njuta av den varma solnedgången. Jag vill fortsätta vara klädd i t-shirt och trekvartsbyxor. 
 
Jag vill inte gå in i mörkret!
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Höst, mörker, sommar, vinter
#1 - Jessica Högberg

Nä, vem vill det?? Men vilket val har vi om vi bor kvar... lika bra att kämpa för o se det mysiga med hösten... levande ljus... mjuka sköna tjocka stickade tröjor... Suck...

Svar: Okej då. Lite mysigt är det.
Per-Anders

#2 - BP

Nej du, inte jag heller! Men det ska ju bli "sommar" igen imorgon och den ska pågå veckan ut har jag hört. Saknar också det varma kvällarna. Att det blir mörkt tidigare gör mig inte så mycket, man kan ju tända en lampa, men det är kylan så stör mig intensivt!

Svar: Håller med.
Per-Anders

#3 - Mia

I Småland har sommaren kommit tillbaka, har den inte det hos dig? Den kanske smyger sig på dig igen... Men... det där med mörkret... det är ju för sjutton mörkt utanför fönstret kl 21.00 - det tror jag inte det är hos dig - inte riktigt än!!??

Mmmm.... jag vill inte heller bylta på mig jacka, vinterkängor och broddar... men snart är det ett faktum! Skit med... kan jag bara säga...

Svar: Idag har det faktiskt varit riktigt varmt. Och varmare ska det bli även till helgen.
Per-Anders