Skateparken tar form

 
Nu börjar det hända saker.
 
Som jag tidigare berättat om här på bloggen pågår det ett bygge av en skateboardpark utanför mitt kontorsfönster. Arbetet har pågått sedan i vintras och hittills har det mest sett ut som om man bara flyttat jordhögar fram och tillbaka. 
 
Men under den senaste veckan har hänt saker. En grävmaskin har "skulpterat" fram formen av åkytorna ur jordhögen och nu verkar det som om det bara är själva ytan som saknas. Jag gissar att det är någon sorts betong som ska läggas uppe på åkytorna. 
 
Bilden ovan tog jag idag (fredag eftermiddag). 
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Skatepark, Sundsvall
#1 - Kenneth

kul att de snart får åka där då

Svar: Jag tror säkert det blir populärt bland ungdomarna.
Per-Anders

#2 - Mia

Ska du leka där? ;-)

Svar: Det skulle vara kul att prova. Men jag törs inte. Är för gammal.
Per-Anders

#3 - BP

Tänk vilken kostnadsfri underhållning du kommer att frå från ditt fönster på kontoret. Det skulle jag gilla.

Svar: Jag hoppas skateparken blir välbesökt.
Per-Anders

#4 - Åke

Har inte varit in i stan på länge, bara passerat på E4:an, jag ska faktiskt ha en gul liten skateboard kvar :) (någonstans) Men sedan gäller nog hockeyutrustning på :) Man kanske kan prova någon mycket tidig morgon då staden sover ;) Jag tycker det är ett bra intiativ att locka ungdomen till city! Men det finns mer ställen efter Selångersån som bör rustas upp! Fin stämning i bilden du skapat :)

Svar: Jag tycker också att skateparken är ett bra initiativ. Ser fram emot när den blir klar.
Per-Anders