Fototriss: så här ser det ut där jag är

Veckans tema hos Fototriss är så här ser det ut där jag är. Just nu rådet höst i stora delar av landet och även här i Timrå har naturen exploderat i diverse sprakande höstfärger. Men vad vore höstfärgerna utan solen och ljuset? Bilden ovan visar en lönn där solen skiner genom löven och ger färgerna en extra glans.
 
Här en bit av en häck där växtligheten tagit rödaktig färgton. 
 
Att fota i motljus kan ge en extra kick i bilderna. Min tredje bild har jag tagit här hemma på gården.
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Fototriss, Timrå
#1 - Kattastrofen

Jättefin triss! Den sista bilden är min favorit. :)

Svar: :)
Per-Anders

#2 - Connie Tornevall

Vacker triss!

Svar: :)
Per-Anders

#3 - Jenny

Riktig fin triss! Motljusfotografering är väldigt tacksamt. :)

Svar: :)
Per-Anders

#4 - Katarina-Cinnamon

Fint trissat, min favorit är den sista bilden :-)

Svar: :)
Per-Anders

#5 - jeanette

Vackra bilder på löven.

Svar: :)
Per-Anders

#6 - Lotta

Du har fått med en massa härligt ljus- fint :)

Svar: :)
Per-Anders

#7 - KajsaLisa

Håller med om texten under första bilden, löven var snygga men himlen knep huvudrollen. Mycket höstkänsla i dina bilder.

Svar: :)
Per-Anders

#8 - Tornevall

Supertriss! :)

Svar: :)
Per-Anders

#9 - Tornevall

Verkar inte som jag fick iväg all text där av nån anledning. Bland annat om favoriten som blev den nedersta av bilderna. Gillar hur du fångade solen och himlen där bland annat. Snyggt som tusan!

Svar: :)
Per-Anders

#10 - Elisabeth

Härliga höstbilder du visar upp! Och visst ger det lite mer med motljus! =) Snyggt!

Svar: :)
Per-Anders

#11 - Anneli - A'la Foto

Vacker triss som visar hösten från sin fina sida!!

Ha en skön söndag!

Svar: :)
Per-Anders

#12 - Åke

Enormt vackra färger, sista bilden är perfekt i mina blå ;) Snyggt trissat från Timrå!

Svar: :)
Per-Anders

#13 - Ninni

Härliga bilder på färgsprakande höst...=)

/Ninni

Svar: :)
Per-Anders

#14 - Tantkalle

Jättefint trissat! Önskar att jag hade en lönn, den levererar verkligen färgprakt!

Svar: :)
Per-Anders

#15 - Kenneth

Fina bilder

Har flyttat min blog nu till http://rothvoss.se en del jobb återstår men känns redan som jag gjorde ett bra val.

Svar: :)
Per-Anders

#16 - Veiken

Det är otroligt vackert ute just nu. Dina bilder visar just det. Den översta bilden där löven tecknas mot den blå himlen är fantastiskt fin!

Svar: :)
Per-Anders

#17 - Monkan

Höst när den är som finast, vackra bilder. Och ja, snön smälte redan när den skopades ner från lastbilsflaket, när de skulle börja bygga sina backar.

Svar: :)
Per-Anders

#18 - Lissen

Den sista bilden har ett härligt solljus och höstglitter.

Tack för dina ord, dom gjorde mej glad.

Ha en fin söndag. // Lissen

Svar: :)
Per-Anders

#19 - Micke

Har några bilder i motljus här...en del av dem blir riktigt bra...en konst det där..vackert blir det oavsett :)

Nu får du ha en skön Söndag..det ska jag :)

Svar: :)
Per-Anders

#20 - mimmione.blogg.se

Vackra bilder, hösten är ljuvlig och i år har vi haft en höst med både vackra färger och fint väder.

Svar: :)
Per-Anders

#21 - Maria

Underbara bilder!
Nu är det som allra vackrast ute.
Ha en bra dag!

Svar: :)
Per-Anders

#22 - En plats i solen

Vackra bilder, den sista bilden är min favorit :)

Svar: :)
Per-Anders

#23 - BP

Vackert! Du har verkligen tagit bilder som illustrerar denna underbara höst perfekt:-)

Svar: :)
Per-Anders

#24 - Tomtan

VAckert!!!!

Svar: :)
Per-Anders

#25 - Freja

Min älskade höst visar sig verkligen från sin bästa sida det här året, härliga bilder!

Svar: :)
Per-Anders

#26 - Beppan

Härligt färgstarkt hos dig fortfarande!
Lite annan färgskala där jag varit i helgen.

Svar: :)
Per-Anders

#27 - Lena

härliga bilder :)

Svar: :)
Per-Anders

#28 - Jah Hollis

Fina bilder. På den tredje ser det ut som om bladen hänger på tork på en lina, och det gör de ju på sätt och vis också.

Svar: :)
Per-Anders

#29 - Kerstins foto

Så fin triss, gillar speciellt den sista bilden där ljuset är så vackert. Gillar gillar. :)

Svar: :)
Per-Anders