Fototriss: en låt

Det regnade idag. Jag stod ute i regnet och blev blöt i håret. Ju längre jag stod kvar där i regnet, desto fler regndroppar föll det på mitt huvud. 
 
Veckans tema hos Fototriss är En låt. Grejen är att man med tre bilder ska illustrera en låttitel. Gissa vilken låttitel jag tänker på.
 
En ledtråd: Låten är skriven av Burt Bacharach och blev en stor hit med B. J. Thomas 1969. Siw Malmkvist har gjort en svensk version av låten. Vänd på datorn så kan du läsa rätt svar här nedan. 
 
 
pɐǝɥ ʎɯ uo ,uıllɐɟ dǝǝʞ sdoɹpuıɐɹ ɹä ɹɐʌs ʇʇäɹ
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Fototriss, foto, en låt, regn
#1 - Beppan

Yes! Jag listade ut din låt!
Fast jag orkade inte vända på datorn.
Bra illustrerat :-)

Svar: :)
Per-Anders

#2 - Lena

Den knäckte jag :)

Svar: :)
Per-Anders

#3 - Åke

Hur man än vänder en iPad går det inte att läsa ändå ;) Men jag kunde inte låttiteln ändå så... Men fiffigt upplägg :)

Svar: :)
Per-Anders

#4 - KajsaLisa

Haha, jättehärliga bilder och jag tog den på sista ledtråden. Du får göra som i min triss, sätta på Judas Preist och headbanga bort det. Fast jag har ingen preistlåt.

Svar: :)
Per-Anders

#5 - Anneli - A'la Foto

Hahah....det var en fyndig tolkning med klockrena bilder. Dock tänkte jag direkt på Robert Broberg när jag såg första bilden! :O)

Ha en skön söndag!

Svar: :)
Per-Anders

#6 - Jenny

Skickligt trissat!

Svar: :)
Per-Anders

#7 - Ruth i Virginia

Perfekt / men vad är dom där tre vecken ovanför dina glasögon?

Svar: Kanske är jag försjunken i djupa tankar...
Per-Anders

#8 - Monica o Jacob

Kul bilder och både låten och filmen är
ju så bra;-)

Svar: :)
Per-Anders

#9 - Jan Nordh

Godmorgon !!! Fyndigt trissat men gissa helt fel utan trodde på Robert Broberg .....Önskar en skön & trevlig Söndag

Svar: :)
Per-Anders

#10 - Vivishagerom

Stilige bilder, til din låt.

Vivi

Svar: :)
Per-Anders

#11 - Veiken

Jag tog den direkt! Jag fick ju hjälp av dig ;) Klockrent trissat!

Svar: :)
Per-Anders

#12 - Vigdis

Morsomt valg av bilder/låt!

Svar: :)
Per-Anders

#13 - Eva Trillian

Kom på den :) Och tänkte själv på den igår när det regnade! Bra bild-illustration till "din" låt!

Svar: :)
Per-Anders

#14 - Gunvor

Kul triss! Bra illustration!

Svar: :)
Per-Anders

#15 - Kenneth

kanske även hjälper till med hårväxten :)

Svar: :)
Per-Anders

#16 - Steffe och Ingrid

Vi tog den, kom att tänka på den låten direkt. Kul trissat!

Svar: :)
Per-Anders

#17 - Nukke

Kan det vara Singing in the Rain ??? Vet inte, men bilderna är fina !!!! Riktigt trevligt !!!!

http://nukkekotinukke.blogspot.fi/2013/10/fototriss-en-lat-bortom-havet-aavan.html

Svar: :)
Per-Anders

#18 - Tomtan

Den kom jag inte på.... VAr inne på: Regntunga skyar, och en massa barnvisor.
Varför är de alltid så lätt när man vet svaret :D Härlig tolkning!

Svar: :)
Per-Anders

#19 - BP

Den knäckte jag nästan. Var inne på "Singing in the rain".
Himla kul och rolig redigering av bilderna. Inspirerande!

Svar: :)
Per-Anders

#20 - Maria

Sååå bra trissat!
Ha en bra dag!

Svar: :)
Per-Anders

#21 - mammakero

Ja, den tog jag! Snyggt trissat!

Svar: :)
Per-Anders

#22 - jeanette

Kunde gissa utan att vända. Jätte bra tolkning.

Svar: :)
Per-Anders

#23 - Ulla Laiho

Det var en festlig tolkning - finfina bilder!

Svar: :)
Per-Anders

#24 - Freja

Härligt trissat! Och jag tog låten!

Svar: :)
Per-Anders

#25 - Linnéa

Jo, regnet det bara öser ner, jag blir så våt om både skor o strumpor.....Siwan! Kul trissat och fiffigt tänkt. Nu, regnar det på riktigt också!

Svar: :)
Per-Anders

#26 - Jah Hollis

Även Hal David hade ett finger med i låtens tillkomst och den var dessutom med i filmen Butch Cassidy and The Sundance Kid. Bra trissat.

Svar: :)
Per-Anders

#27 - Marit Johansson

Hahaha.. en riktigt bra "gladlåt" och du har fotat roliga bilder för att illustrera!

Svar: :)
Per-Anders

#28 - juanna

Jo men visst gissa jag rätt. Dina bilder är dessutom kuliga!

Svar: :)
Per-Anders

#29 - anneli

Hahahahahahahahahahaha, du är allt lite knäpp du. Härligt knäpp!

Svar: :)
Per-Anders