Återupprätta det glömda ordet

 
Tänk så många ord det finns egentligen. Vissa använder vi ofta, andra mer sällan. Ord som samtidigt, senaste och tillsammans använder vi hyfsat ofta, men hur är det med exempelvis belacka eller tryffera? Hur ofta använder vi dem? Kanske är det dags att vi utökar vårt ordförråd och i högre grad använder de lite ovanligare orden som finns i svenska språket.
 
På sajten Glömda Ord finns chansen att bekanta sig med ord som man kanske inte använder dagligen. Ett nytt ord om dagen läggs ut på sidan. Som besökare kan man sedan i kommentarsfältet berätta hur man använt just det ordet den dagen. En kul idé skulle kunna vara att utmana sina kollegor att använda dagens Glömda Ord på ett naturligt sätt under arbetsdagen.
 
Bilden ovan har inget med ovan nämnda sajt att göra. Texten i bilden sitter på en tavla jag fotade i nån inredningsbutik jag besökte nån gång. Bakgrunden i bilden kommer från nån app jag har i min iPad.
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Ord, glömda ord, språk
#1 - BP

Det var ett hett tips! Gillar gamla ord som man i många fall knappt vet vad de betyder. Riktigt kul!

Svar: :)
Per-Anders

#2 - Micke

Tackar för tipset...brorsan min är en jäkel på sådant...får kolla lite..kanske jag kan lära knoddarna på jobbet något ;)

Ha de bäst

Svar: :)
Per-Anders