Fototriss: utsikt

Veckans tema i Fototriss är utsikt. Min första bild visar utsikten från planet när vi flög till Malta i somras. Bilden tog jag någonstans ovanför Alperna. 
 
Min nästa bild visar utsikten från mitt arbetsrum i centrala Sundsvall. Bilden tog jag en eftermiddag under den gångna veckan.
 
Den tredje bilden tog jag idag, lördag. Idag har det varit julmarknad på torget i Timrå med julgran, kolbullar och en tomte som barnen fick sitta i knä på. Bilden visar utsikten från busshållplatsen på andra sidan gatan. 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Fototriss, utsikt, foto, Timrå
#1 - Eva Trillian

Wow! Vilken första-bild! Helt fantastisk!

Svar: :)
Per-Anders

#2 - Connie Tornevall

Hej och tack för kommentaren! Fint trissat, den översta bilden är ju verkligen något i hästväg!

Svar: :)
Per-Anders

#3 - KajsaLisa

Du tog i ordentligt i första bilden, men även dom där du kom ned på jorden blev fina.

Svar: :)
Per-Anders

#4 - Anneli - A'la Foto

Fina bilder som passar perfekt för temat! Den första är riktigt läcker!

Ha en skön söndag!

Svar: :)
Per-Anders

#5 - Kenneth

Önskar en trevlig första ADVENT

Svar: :)
Per-Anders

#6 - Violen på Brandholmen

Fin varierad triss! Utsikten över alperna är magnifik!
Vilken fin utsikt du har från ditt arbetsrum, den tror jag många skulle önska sig!
Trevlig helg!

Svar: :)
Per-Anders

#7 - Veiken

En otroligt fin bild du fick på Alperna!
Ibland är det kanon att få fönsterplats och dessutom rena fönster.
Markbilderna är också riktigt bra!
Svar: Vi tillhör numera den ständiga ledighetskommittén, så vi kan stanna så länge vi vill! Det är tokbilligt att leva i Thailand också!

Svar: :)
Per-Anders

#8 - En plats i solen

Vackert, den första bilden blir min favorit :)

Svar: :)
Per-Anders

#9 - mia

Fint trissat. Gillar första bilden bäst

Svar: :)
Per-Anders

#10 - Gunvor

Vackert på alla tre bilderna! Den första supersnygg!
Rena fina fönster också. Julmarknadsbilden från Timrå ser riktigt julig ut.Fin triss!

Svar: :)
Per-Anders

#11 - sannafotografier.com

Fina bilder. *Otroligt fint där över Alperna!

Svar: :)
Per-Anders

#12 - Jenny

Fin triss! Den första bilden ger mig lite lätt svindel (säger en som aldrig vågar titta ut). :)

Svar: :)
Per-Anders

#13 - Lennart

Utsikten från planet ser fin ut, klar och härlig är den också. Jag gillar höjder och att ta bilder från sånt, speciellt broar då. Att stå på en bro och spana och fota gör mig nästan lyrisk.

Svar: :)
Per-Anders

#14 - Freja

Vilka vackra utsikter! Den översta är svindlande!

Svar: :)
Per-Anders

#15 - Ruth i Virginia

Du har verkligen fångat vinteratmosfären i norr
i de två sista bilderna, i synnerhet den från ditt arbetsrum.
Flygplansfotot är magnifikt!

Svar: :)
Per-Anders

#16 - Åke

1:a bilden är makalös vacker!
Bild 2: Så snygg den är Sundsvalls kyrka i skymning!
Bild 3: Gillar jag skarpt, för ca 125 meter till höger om denna byggnad tog jag mina första stappliga steg 1959 på Skogsvägen :)

Svar: :)
Per-Anders

#17 - Pysselfarmor

Härliga bilder, men speciellt den från ovan över alperna!

Svar: :)
Per-Anders

#18 - BP

Nu gillar jag ju sommaren, så din första bild får mitt pris. Men jag måste säga att jag är aningen avis på din underbara utsikt från ditt arbetsrum.

Svar: :)
Per-Anders

#19 - Meta

Vacker triss men molnbilden tar priset.Har försökt jag med men det är bara grått när jag flyger typiskt.
Ha en fin vecka
Kram Meta

Svar: :)
Per-Anders

#20 - Jah HollisJJ

Det var fina utsiktsbilder från varierande höjder. Och så tvålade IKO till Timrå i senaste mötet i hockeyallsvenskan. Därmed ser utsikterna betydligt bättre ut för mitt lag. :-)

Svar: :)
Per-Anders

#21 - Micke

Oj..bilden från planet där...majestätiskt ju...till och med Kungen själv ligger i lä där ;)

Bra jobbat och ha de fint nu.

Svar: :)
Per-Anders