Fototriss: min stad/by/ort

Veckans tema hos Fototriss är min stad/by/ort. Eftersom jag bor i Timrå så är det den orten det här inlägget handlar om. Översta bilden visar Timrå kyrka som jag fotade nu ikväll. 
 
Den andra bilden tog jag för några veckor sedan på Wifsta kapell som för en massa år sedan var en brandstation. 
 
Tredje bilden tog jag nu ikväll på Timrå järnvägsstation, eller resecentrum som det numera kallas. Tyvärr finns där inget stationshus så resenärerna får stå utomhus när de väntar på tåget.
 
Veckans omgång av Fototriss är även en tävling med priser från Castanea vandrarhem.
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Fototriss, foto, Timrå
#1 - Anonym

Verkligt färska bilder alltså :) det ser kallt ut?
Gillar mittenbildens torn - den skulle jag gärna titta närmare på, med kameran!

Svar: :)
Per-Anders

#2 - Eva Trillian

Och det var inte meningen att vara anonym ;) Ska nog gå o sova nu ;)

Svar: :)
Per-Anders

#3 - Åke

Härlig läcker bild på kyrkan du tagit! Ska dit en sväng imorgon och tända ett ljus på fars grav... Kapellet har också kallats "Spruthuset" av min farmor som är född därnere. Ja det är en jäkla massa spår därnere... men inte ofta de stannar... Härlig triss från min bardomstrakt :)

Svar: :)
Per-Anders

#4 - KajsaLisa

Fin skildring. Gillar kompositionen i den första bilden. Brukar ofta fota genom saker men har aldrig tänkt på att göra så. Kommer säkert att sno iden.

Svar: :)
Per-Anders

#5 - Anneli - A'la Foto

Underbara bilder! Den sista är så vacker! Men det blir mittenbilden som är min favorit! Vilket vackert kapell och en jättefin bild!

Ha en fin söndag!

Svar: :)
Per-Anders

#6 - Christina

Fina bilder och fina färger! Ha en skön söndag!

Svar: :)
Per-Anders

#7 - Tomtan

Timrå har varit sista anhalten innan Härnösand när man pluggade!!! Har aldrig varit in och tittat.... Vackra bilder!

Svar: :)
Per-Anders

#8 - Jenny

Fin triss! Håller med tidigare kommentar, det ser kallt ut?

Svar: :)
Per-Anders

#9 - Veiken

Fina bilder! Den första på kyrkan är extra läcker! :)

Svar: :)
Per-Anders

#10 - En plats i solen

Vackra bilder från timrå, vad roligt det gjort med brandstationen, och bevarat den och gjort om det till ett kapell :)

första bilden blir min favorit :)

Svar: :)
Per-Anders

#11 - Anonym

Timrå kyrka är vacker i kvällsbelysning. Men den där gamla brandstationen/Wifsta kapell tar priset! En riktigt härlig byggnad. Lite pepparkakshus över den!
Järnvägsbilden får mig att längta ut på resa....

Svar: :)
Per-Anders

#12 - BP

Med tanke på sista bilden tar jag nog flyget till Sundsvall;-)
Gillar ettan och tvåan, speciellt tvåan. Det bygget är väldigt annorlunda med tanke på att det varit brandstation. Läckert!

Svar: :)
Per-Anders

#13 - Kenneth

Godmorgon, nu börja jag återhämta mig

Svar: :)
Per-Anders

#14 - Anni

Den gamla brandstationen gör mig lycklig, vilket läckert hus!

Svar: :)
Per-Anders

#15 - Carro´s fotografiska

riktigt snygg triss! Gillar hur du tog första bilden genom muren. Även sista bilden tycker jag väldigt mycket om :)

Svar: :)
Per-Anders

#16 - Anita - Malta

Verkligt fina bilder från din stad Timrå. Den sista är fantastiskt vacker med allt det blå ;-) Lycka till i tävlingen !!

Svar: :)
Per-Anders

#17 - Jah Hollis

Snygga trissbilder från orten där man brukar kämpa hårt med mitt favorithockeylag, IK Oskarshamn (nej jag håller inte på Malmö utan på min uppväxtstad). :-)

Svar: :)
Per-Anders

#18 - Janne

Tjusiga bilder från köpingen, får hoppas på fler tåg i fortsättningen och att de kan ta sig genom Sundsvall.

Svar: :)
Per-Anders

#19 - Freja

Så vackra bilder!

Svar: :)
Per-Anders

#20 - Meta

Synd att göra brandstation av en så vacker kyrka.
Det ser kallt ut hos dig,
ha en fin kväll
kram Meta

Svar: :)
Per-Anders