Veckans highlights i repris

 
När jag sovit gott en hel natt och vaknar på morgonen och vet att jag är ledig från jobbet, och därför kan ta sovmorgon, då händer det något i min hjärna. Det är alldeles som om alla intryck jag fått, och tankar jag tänkt, under den senaste veckan väcks till liv igen och spelas upp som någon sorts galen kabaré för mitt inre. Människor jag mött, tidningsartiklar som jag skrivit, löv som jag krattat. Allt virvlar runt i skallen. 
 
I morse var det en sådan morgon. Och när tankarna virvlat klart så steg jag upp och åt frukost. Sedan gick jag ut på gården och körde motorsåg en stund (vi har nämligen fällt en björk på gården som måste sågas upp i mindre bitar). Efter det gick jag in och vilade.
 
Så börjar en riktigt bra dag.
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om helg, sömn, hjärnan
#1 - Micke

Jo..kreativiteten vaknar ju till liv när när ledigheten anländer..ja..inte alltid förstås..ibland slänger man sig på soffan o bara slappar..men man kan ju TÄNKA kreativt även på soffan..planer för kommande projekt..om 5 år eller nåt ;)

Ha en fin helg Per-Anders

Svar: :)
Per-Anders

#2 - Mia

Det låter som en mycket fin dag... ;-)

Svar: Typ.
Per-Anders