Roligast igår: en grön traktor i Skåne

 
Ängelholms flygplats, igår förmiddag. Vi sitter vid gaten och väntar på att få kliva ombord på planet som ska föra oss till Bromma. Plötsligt uppenbarar sig en syn som får mig att le. Planet som vi ska flyga med dras fram till gaten av - en jordbrukstraktor. Som tur är har jag min systemkamera i handbagaget och med den i högsta hugg pressar jag mig fram bland de väntande passagerarna och hinner precis ta några bilder genom panoramafönstret. Det blev gårdagens roligaste bild i min kamera.
 
För övrigt har jag och kollegan nu återvänt till fast mark igen efter två dygn till sjöss. Det blev en trevlig och intressant resa på Nordsjön som var på sitt allra bästa humör, nästan inga vågor alls. Vi klev i land i Helsingborg varifrån vi alltså tog flyget hem till Sundsvall.

 
Läs även andra bloggares åsikter om Skåne, Ängelholm, flygplan, traktor, resor
#1 - Maggan W

VAR klev du iland?! ;-P

Svar: I Helsingborgs hamn.
Per-Anders

#2 - Mia

hehe, en härlig och annorlunda bild!

Svar: Så skulle man kunna säga.
Per-Anders

#3 - Micke

Ja där ser man...en traktor?

Kommer osökt att tänka på Ryan Air..den kanske drar mindre bränsle den där traktorn :)

Välkommen hem :)

Svar: Den utgör i alla fall ett pittoreskt inslag på flygplatsen.
Per-Anders

#4 - KajsaLisa

Ja, jag vet, flygbolagen är oerhört konkurrensutsatta, man gör allt för att pressa bränslekostnaderna. Men det där var väl ändå att ta i.

Svar: Undrar om det är den lokala bonden som knäcker extra på flygplatsen med sin traktor.
Per-Anders

#5 - BP

Hahaha!!! Ja Skåne har ju många lantbrukare som kanske behöver lite extra knäck;-)
Undrar om det var några ESC deltagare/besökare som fick bevittna samma sak som du. Liiiite bonnigt är det ju;-)

Svar: Kanske är det den attraktion för utländska besökare.
Per-Anders

#6 - Veiken

Jösses, tur att planet orkade lyfta själv och inte behövde en flygande traktor! :)

Svar: Bara det som skulle ha fattats.
Per-Anders