Fototriss: Så ser det ut där jag är

Veckans tema hos Fototriss är så ser det ut där jag är. Idag har det varit jättefint väder med solsken och drygt 20 grader varmt. Det var inte länge sedan gräsmattan var täckt av snö men nu har både gräset och maskrosorna växt upp rejält. 
 
Idag begick jag säsongspremiären för gräsklippning. Kanske inte så kul men ett bra sätt att få lite motion.
 
Så här såg det ut där jag var i onsdags. Då var jag ute i skogen norr om Lycksele och gjorde reportage till personaltidningen. Efter avslutat reportagearbete ville personerna på plats visa "Stortallen". En skylt på plats informerade om att tallen var 400 år, 26,8 meter hög och 97 cm bred i brösthöjd.
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Fototriss, Stortallen, gräsklippning
#1 - KajsaLisa

Shit !!! Den där sista blir ett helsike att få ner med gräsklipparen, fin triss.

Svar: :)
Per-Anders

#2 - Maria

Fina bilder från din i av landet!
Ja, nu spirar det överallt. Man ser nya saker varje dag ute i naturen :)
Ha en fin söndag!

Svar: :)
Per-Anders

#3 - jonna d

Första gräsklippningen är ju så vårigt och jag älskar doften av nyklippt gräs. En fin triss.
//jonna d

Svar: :)
Per-Anders

#4 - Anneli - A'la Foto

Den där Tallen var inte liten den! ;O) Och vem älskar inte de vackra Maskrosorna! Har det i mitt bidrag också!

Ha en skön söndag!

Svar: :)
Per-Anders

#5 - Longevity - en blogg om hälsa

Hahaha, älskar Kajsa-Lisas kommentar :P
Fin triss!

Svar: :)
Per-Anders

#6 - Pysselfarmor

Oj oj den tallen var rejäl. Och så fick jag "hemlängtan" till gården norr om Vilhelmina....ja inte för att jag fick se tallen utan för att den växer i närheten av Lycksele, närmaste staden från gården.

Tänk att maskrosor verkar alla kämpa med på våren;-))

Svar: :)
Per-Anders

#7 - Jah Hollis

Ja, det verkar vara ett riktigt maskrosår i år. Trodde för övrigt att sista bilden handlade om någon slags trädkramaraktion. :-)

Svar: :)
Per-Anders

#8 - Mia

Maskrosor har vi även i Stavanger, men så där tjocka träd har jag inte sett till här... än! Gräsklippare börjar användas än här och än där... Maskrosor är vackra, men litet väl många ibland!

Svar: :)
Per-Anders

#9 - irene

Härlig triss och det sista är nåt att hålla i när åskan går.
....eller rättare sagt inte kanske...

Svar: :)
Per-Anders

#10 - Elisabeth

Fint trissat! =) Visst är det intressant att träd kan bli så gamla!

Svar: :)
Per-Anders

#11 - Bertil

Fina bilder från din ort!
Efter en lång gräsklippardag blie det väl att krama kudden istället...:)

Svar: :)
Per-Anders

#12 - Mormor

Litt av et tre!
La løvetannen stå, humlene dør ut og trenger mat :)
Flott triss.

http://www.starbear.no/mormor/2013/05/26/varen-i-mormorhagen/

Svar: :)
Per-Anders

#13 - BP

Grattis till det härliga vädret och den fina trissen.
Å tallen är verkligen imponerande - då ser man hur liten människan är i verkligheten.

Svar: :)
Per-Anders

#14 - Freja

Åhh, vilka härliga bilder! Maskrosorna är fina, men vi försöker ändå hålla dem borta från gräsmattan... Uppvuxen i en skogsbruksfamilj tycker jag nog ändå bäst om den sista bilden ;-)

Svar: :)
Per-Anders