Födelsedagpresenten som gjorde mig glad

 
För drygt en vecka sedan fyllde jag år. I förrgår blev firad av familjen (det var först då alla hade tid att komma samtidigt). Jag fick jättefina presenter. Bland annat fick jag ett trepack strumpor och ett toalettlock (hade önskat mig båda). Dessutom fick jag en present som jag inte hade skrivit på önskelistan: boken Gustavs grabb av Leif GW Persson. Kul! Leif GW är ju mitt mansideal.

Några ord om toalocket. För några år sedan köpte jag ett toalock med soft closing, dvs det faller sakta sista biten ner mot toasitsen (läs storyn om det här). Tyvärr gick det toalocket sönder för ett tag sedan vilket inneburit att toabesöken inte haft samma charm som tidigare. Uppenbarligen har övriga familjen noterat att jag inte varit mig riktigt lik sedan toalocket havererade - lite dämpad och lite inåtvänd sådär.
 
Men nu är alltså depressionen över. Ser fram emot att montera mitt nya soft closing-lock under kommande helg.
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om toalock, firande, presenter
#1 - BP

1. Strumpor.... ???!!!!!!
2. Toalocket = gillas skarpt! Det kunde ha varit jag;-)
3. Gustavs grabb är en suverän bok. Älskade den. GW är betydligt bättre som författare (har läst alla hans böcker) än som "expert" på tv, där jag inte gillar honom alls. Hans research och finurlighet när han skriver är enastånde.

Svar: Fast jag gillar honom på TV. Där är han rak och orädd och har oftast värderingar jag delar.
Per-Anders

#2 - Veiken

VILL HA ett sådant toalock...ska ge mig ut på skattjakt! Jag har ju sådana dämp lådor i köket. Man måste ju matcha det i hela huset! ;)

Svar: Dämpade kökslådor är också kul.
Per-Anders

#3 - Lennart

Jag har sett såna där toalock hos några av mina vänner, både här och i Tyskland. Tänker köpa mig ett sånt själv faktiskt.

Svar: :)
Per-Anders

#4 - Micke

Jo..är viktigt med en bra toalett..var ska man annars läsa tidningen nånstans ;)

Ska ta o försöka fixa den boken..hade bestämt mig för att köpa den men har glömt av det..tack för påminnelsen.

Bra författare det där :)

Svar: :)
Per-Anders

#5 - Mia

Gustavs grabb... den ska jag absolut läsa. Har bara inte kommit till skott än!

Du har skrivit flera inlägg som jag inte fått via bloglovin! Har hänt förr... började undra vart du tagit vägen, men visst är du fortfarande med i bloggvärlden. Det gläder mig!

Svar: Just nu är jag inne i en lågintensiv bloggperiod. Men intensiteten kommer troligen att öka snart.
Per-Anders