Pengar på väg

Befinner mig just nu i Malmö. Här är jag för att delta i jobbrelaterade aktiviteter under morgondagen.
 
Jag flög hit under eftermiddagen med Malmö Aviation. På stolsryggen framför mig i planet satt en klisterlapp med frågan "Vart är dina pengar på väg?" Jo, det kan jag tala om. De är ständigt på väg. En gång i månaden ramlar de in på lönekontot för att sedan raskt ramla ut igen. Med lite tur är det inte alltför mycket månad kvar innan det är dags för nästa löneutbetalning.
 
Budskapet på klisterlappen var ett erbjudande om "en kostnadsfri Second Opinion på din förmögenhetsförvaltning". Som om det skulle vara den naturligaste sak i världen att man äger en förmögenhet. Jag skulle kunna ge en First Opinion: Om du har en förmögenhet - sätt sprätt på pengarna. Man lever bara en gång!
 
För övrigt var flygresan mellan Bromma och Malmö helt ok. En smörgås och en kopp kaffe/te ingick utan extra kostnad och strax innan landning fick alla passagerna en varm handduk var. Så slapp man ialla fall den utgiften.
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Blogg100, #blogg100, pengar, ekonomi
#1 - AnnaKK

Vore kanske bäst att leva för alltid, med tanke på hur attans dyrt det är att bli begraven på ett någorlunda anständigt och värdigt sätt!? 8-X Tydligen är det vanligt att dödsbon försätts i konkurs, på grund av att det inte finns något sparat som kan täcka begravningskostnaderna... :-(

Svar: OK. Kanske bäst att spara lite ändå.
Per-Anders

#2 - KajsaLisa

Oj, på Norwegian Air till London så dök knappast sådana erbjudanden upp. Men dom hade i alla fall ett sånt där lyxmagasin med gourmetmat, till dom destinationer dom flög och lite golf. Så lite lyxig kände jag mig i alla fall.

Svar: Att titta på lyx är bättre än ingen lyx alls.
Per-Anders

#3 - BP

Japp, man lever bara en gång och jag klarar mig utmärkt utan förvaltare jag med.
Vilken generös matservice;-)

Svar: Ja, lite ovanligt nu för tiden att mat ingår på flyget.
Per-Anders

#4 - Micke

Hade jag haft en förmögenhet så är sådana grejer det sista jag skulle ta till...så det så.

Man lever en gång...thats it...!!


Ha de fint.

Svar: Precis. Pengarna ska rulla
Per-Anders