När man skördar frukterna av sin framgång

För några veckor sedan lyckades jag med konststycket att vinna en tävling hos fotoutmaningen Fototriss (glädjande och oväntat). Priset var ett presentkort på 1000 kronor hos den coola postordersajten CoolStuff. I förra veckan fick jag hem en kartong med olika prylar jag beställde för presentkortet.
 
Tänkte bara berätta lite snabbt vad jag köpte.
 
1. Pickmaster. Ett praktiskt verktyg som man kan göra plektrum av kreditkort med (se bilden längst ner i inlägget). Ta helt enkelt ett kontant- eller kreditkort (helst då ett sådant som slutat gälla) och tryck till med pickmastern. Vips har du ett plektrum med medium hårdhet.
 
2. Guy Fawkes-mask. Masken förekom i filmen V for Vendetta och används även som symbol för nätaktivisterna Anonymous. Själv hyser jag inga sympatier för nätterroristerna i Anonymous men det skulle vara kul att ta på sig masken under påskhelgen (bilden ovan) för att gå runt och tigga godis i grannskapet (har fantiserat om det förut).
 
3. Teleskophållare för kamera. Ett praktiskt tillbehör i kameraväskan, idealiskt för självporträtt (har tagit bilden ovan med hjälp av den). Synd bara att det inte finns en avtryckare på hållaren. Istället får man ställa in kameran på fördröjd slutare.
 
4. Ölöppnare. En snygg öppnare avsedd för fast montering på väggen.
 
5. Mingeltallrikar (10-pack). Man fäster helt enkelt tallriken på en ölflaska eller ett vinglas eller en läskedrycksburk och kan då med lätthet mingla och äta/dricka samtidigt.
 
6. Mighty boom minihögtalare. Riktigt cool högtalare som man fäster på valfri ihålig tingest för att på det viset få resonans. Jag har provat på allt från mjölktetror till köksbordet och högtalaren fungerar förvånansvärt bra.
 
7. Sladdhållare. Praktisk sak som gör det enkelt att hålla koll på alla datasladdar som krälar omkring på skrivbordet.
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om blogg100, #blogg100, fototriss, Anonymous, Guy Fawkes, V for Vendetta, CoolStuff, plektrum, foto
#1 - BP

Hahaha! Å jag som trodde att mina IT-bästisar på jobbet var nördiga. Ingenting jämfört med dig! Asgarvar åt vad du har valt för din vinst. Perfekt och skitroligt ju!

Svar: Minihögtalaren och plektrumklippen är grymma.
Per-Anders

#2 - Veiken

Jag antar att du kommer att använda en del av det du köpt för vinsten till andra trissar framöver! :) Hahaha! Bilder från påsk, tack!

Svar: Kanske det kanske.
Per-Anders