Värdig konst

 
"Värdighet är konsten att höja ögonbrynen istället för rösten."
 
Ovanstående citat kommer från boken Manligt av Gunnel och Kjell Swärd (som jag tidigare bloggat om här). Vad kan vi då lära oss av det visdomsordet? Tja, jag vet inte riktigt. Själv kommer jag inte på något bra svar på den frågan. Inte just nu. Det är alldeles för kallt ute.
 
Bilden ovan har jag tagit i centrala Sundsvall. Sedan har jag lekt lite med bilden i appen Snapseed. Jag tycker det blev ett konstverk värdig den här bloggen.
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om #blogg100, blogg100, värdighet
#1 - BP

Ditt konstverk är faktiskt kanoon, gilar det skarpt!
Å vad gäller värdigheten så ligger det nå't i citatet tycker jag... även om jag inte alltid kan påstå att jag handlar värdigt.

Svar: Jag försöker nog vara värdig så ofta jag kan. Fast ibland måste man trots allt höja rösten något.
Per-Anders