Kanske blir det en ny grill till sommaren

Idag har det varit en härlig dag här i Timrå. På eftermiddagen tog sambon och jag en promenad i solen och när vi kom hem igen skottade jag bort den kvarvarande snön från altanen. Sedan satte jag mig på en stol och vilade en stund. 
 
När jag satt där och filosoferade föll blicken på vår grill som stått på altanen under vintern. Jag noterade att den blivit lite rostig. Det var då jag sa till mig själv. "Det kanske skulle vara läge att köpa en ny grill inför sommaren."
 
Men så tänkte jag: Varför egentligen köpa en ny grill? Den var ju lika rostig för ett år sedan och köttet vi grillade på den i somras smakade ju hur gott som helst. Nja, den håller nog ett år till.
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Blogg100, #blogg100, vårväder, grillsäsongen, Timrå, vår
#1 - Tony

Absolut, den är ju just ingrillad, det är fr.o.m nu den ger dig många fina grillkvällar.

Svar: Det var så jag tänkte, jag också.
Per-Anders

#2 - Micke

Äh..vad är väl lite rost?

Instämmer..den håller ett år till...minst ;)

Ha de gött.

Svar: Tack för det.
Per-Anders

#3 - BP

Nu älskar jag ju rost, så din grill är helt i min smak - den har karaktär helt enkelt. Dessutom gläds jag åt det faktum att jag/vi inte är de enda som inte in ta saker och ting från balkongen... Tidens tand är ganska... så personlig tycker jag;-)

Svar: Jag håller med. Det är tidens tand som ger karaktären.
Per-Anders

#4 - Ruth i Virginia

Så länge hjärtat funkar, spelar det ingen
roll hur utsidan ser ut.
Grill med karaktär!

Svar: Så rätt. Man ska grilla med kärlek.
Per-Anders

#5 - KajsaLisa

Hade den varit 100 år äldre hade det kallats patina.
Glad Påsk.

Svar: Precis. Det handlar bara om ord och attityd.
Per-Anders