Glad påsk

 
Imorse slog jag upp ögonen första gången typ kl 07,45. Jag hade nog sovit ganska hårt för det tog några sekunder innan jag fattade vart jag var, vem jag var och vilken dag det var. Till slut insåg jag att det var skärtorsdag och att jag är ledig fem dagar från jobbet. Helt otroligt skönt och precis vad jag behöver.
 
Påskhelgen here I come. I helgen ska jag sova länge på morgnarna, ta långa promenader och kanske städa lite i garaget. Inga måste-aktiviteter tänker jag acceptera, jag ska bara göra det jag vill. 
 
Det är fortfarande mycket snö på vår villatomt men det har faktiskt börjat tina lite efter husväggen. Och där, i rabatten intill altanen, hittade jag idag några krokusblommor som tittade upp ur det vissna gräset. Ett vårtecken! Underbart!
 
Passar på att önska alla en Glad Påsk!
 
 
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Blogg100, #blogg100, vårtecken, vår, våren, krokus
#1 - BP

Grattis till de fyndet! Krokuserna alltså. Har inte sett en enda än, varken där jag bor eller på ett "säkert" ställe i Vasastan.
Å vad gäller påskhelgen så ska jag göra precis som du - minus garaget så, då vi inte har ett;-)
Glad Påsk till dig med!

Svar: Gott nytt påsk!
Per-Anders

#2 - Veiken

GLAD PÅSK! Passande nog är dina krokusar gula!

Svar: Precis. Påskdesignade krokusar.
Per-Anders

#3 - Lennart

Glad påsk!

Svar: Glad Påsk!
Per-Anders

#4 - Ingenjör C

Glad påsk!

Här har inga krokusar setts till. Men nu måste jag undersöka saken lite mer noggrant. Vem vet?!

Svar: De kanske finns där någonstans under snön.
Per-Anders