Fototriss: Min påsk

Temat i veckans fototriss är Min påsk. Min påskhelg kan sammanfattas i ett ord: Mat. Himmel vad jag har ätit denna helg. Det började redan i onsdags då vi hade avtackning på jobbet av en kollega som slutade. Då var vi på restaurang och åt buffémat i mängder. På skärtorsdagen stekte jag fläskkarré med friterad klyftpotatis här hemma och på långfredagen var vi hos svärmor på påskmiddag. Igår var sambon och jag bortbjudna till vänner på en trerätters middag och idag samlades hela plusfamiljen för att äta en rejäl påskbuffé som sambon hade gjort.
 
För ett tag sedan bestämde jag mig för att gå ner i vikt och den ambitionen kvarstår fortfarande. Från och med nu kommer jag därför att gå över till en diet som enbart består av vatten och hårdbröd, kompletterad med långpromenader varje dag.
 
De tre bilderna ovan har jag tagit idag. De visar delar av dagens påskbuffé; ägghalvor med räkor, kyckling och köttbullar samt desserten bestående av chokladkycklingar, maräng och glass.
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om påsk, foto, mat, frosseri, blogg100, #blogg100, fototriss
#1 - Anna-Lena

Vatten och hårdbröd? Hur länge ska du hålla på med det?
Set att du har ätit gott. Fina bilder.

Svar: Jag kommer nog att hålla mig till vatten och bröd ett bra tag, åtminstone fram till fredag. Förhoppningsvis har jag gått ner ett kilo fram till dess.
Per-Anders

#2 - Carita Liljendahl

Oj oj oj så mycket gott! Men det gör inget om man frossar lite då och då :-)
Fint triss!

Svar: Egentligen är jag inte mycket för att frossa, men ibland händer det.
Per-Anders

#3 - BP

Vatten och hårdbröd - mohahaha;-) Men jag måste säga att jag inte kunnat stå emot dessa läckerheter heller!
Å inte nå't sött i sikte;-)
Kolla hos fotobrus - du är en av hans favon - å jag förstår precis varför!

Svar: Jodå, det var gott. På sista bilden är det ju sötsaker.
Per-Anders

#4 - KajsaLisa

Du avslutade med stil innan dieten, smaskiga bilder.

Svar: Nästan översmaskigt.
Per-Anders

#5 - Jah Hollis

Påsken är utan tvekan en mathelg av rang. Fast inte behöver du väl späka dig så nu? :-)

Svar: Lite kan man späka sig.
Per-Anders

#6 - Åke

Inga dåliga maträtter där heller, nu vart jag verkligen hungrig på riktigt :) Jag tycker du fått fram bilderna på ett mycket läckert och smakligt sätt också!

Svar: Jag var hungrig innan jag åt men efteråt blev jag mätt.
Per-Anders

#7 - Sami

Väldigt fin triss som innehåller mycket goda ting :) fina vinklar i bilderna.

Svar: Tack!
Per-Anders

#8 - irene

Hahahhahaa, jag skrattade gott när jag läste ambitionen och sedan såg bilden... Igenkänning är underbar humörhöjare :) Snygga foton.

Svar: Tack!
Per-Anders

#9 - Ninnie

MMmm, va gott!!

Svar: :)
Per-Anders

#10 - Meta

Det verkar som om mat är det viktigaste hos många på Påsken, äter ni inget annars kan man undra.
Ha en fin vecka
Kram Meta

Svar: Bra fråga. Man skulle kunna tro att vi inte äter något i vanliga fall.
Per-Anders

#11 - Elisabeth

Ser ut som att ni har haft en trevlig påsk och med god mat =) Dock så låter det inget vidare med vatten och hårt bröd =)

Svar: Det blir bara temporärt.
Per-Anders

#12 - Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma

Superfina bilder och visst är väl påsk som jul betående av massor av god mat ;-)

Svar: Precis. Så är det.
Per-Anders