Fel låtar gick vidare. Definitivt.

 
Angående kvällens TV-sändning av Andra chansen i Melodifestivalen. Jag funderar lite på Martin Rolinski som ejakulerade så färgglatt på väggarna i sin glasbur när han framförde sitt bidrag. Han sjöng sin låt två gånger och jag undrar hur man bar sig åt för att göra ren glasburen mellan de två framförandena. Torkade man bort färgen med en trasa eller spolade man helt enkelt bort den med en vattenslang?
 
Samma frågeställning gäller danstjejerna som var med i hans nummer (de fick ju också färg på sig). Duschade de med kläderna på innan framförande nummer två eller rann färgen av, av sig själv? Jag förutsätter att det handlar om vattenlöslig färg utan skadliga tillsatser.
 
För övrigt tycker jag Caroline af Ugglas låt var bättre i kväll än när hon sjöng den i deltävlingen från Skellefteå. Om jag skulle höra den ännu en gång kanske jag till och med tyckte den var bra.
 
Men det var definitivt fel låtar som gick vidare till finalen. Jag tyckte Behrang Miri med "Jalla Dansa Sawa" borde gått vidare. Eller varför inte Martin Rolinski med sin Modern Talking-sound-alike-låt "In and out of love".
 
Jag rasar över svenska folkets röstfiasko.
 
 
Aftonbladet:
 
DN:
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om mello, Melodifestivalen, Martin Rolinski, Behrang Miri, mellon Blogg100
#1 - BP

Kollade bara sammanfattningen och jag tycker precis som du. Behrang var bäst. Men åt andra sidan vill ju Sverige inte vinna två år i rad. Så låterna som plockades innan var ju "dodsdömda" redan från början. Tur är väl det:-)

Svar: Själv hoppas jag på Louise Hoffsten i finalen nästa helg.
Per-Anders

#2 - Micke

Höll ju på Caroline där..det sprack...Rolinski gillade jag också...som du skrev..den är ju VÄLDIGT lik en annan låt...men så kan de va...men jag bryr mig inte vilka som vann...Caroline kommer väl snart med ny platta att njuta av..så jag klarar mig nog ändå även denna gång :)


Svar: Jag gillade Snälla Snälla med Carolne. Den låten tillhör de bästa svenska låtarna genom tiderna.
Per-Anders

#3 - Lennart

Tänk, jag har missat allt med det där. Igen...

Svar: Nej! Igen..? Fast du får en ny chans på lördag. Då är den stora Sverigefinalen.
Per-Anders