Meddelande till alla inbrottstjuvar

I morgon reser sambon och jag på en veckas semester till Malta. Varken jag eller sambon har tidigare besökt det lilla landet mitt i Medelhavet och vi ser fram emot varma vindar, spännande upptäcktsfärder och total stresslöshet.
 
Till alla inbrottstjuvar som tror att vårt hus kommer att stå öde under en veckas tid, och därmed ett idealiskt objekt för att länsas på värdesaker, vill jag säga: Håll er borta! Det är inte lönt att ni försöker hitta på några dumheter här. Huset kommer definitivt inte att vara tomt utan befolkat dygnet runt av diverse hemmavarande djur och människor.
 
På jobbet gick vi igår till tryck med ännu ett nummer av personaltidningen. Det kändes skönt. De senaste veckorna har varit väldigt intensiva och just nu känner jag mig bara matt efter allt artikelskrivande (och fotande). Detta innebär att blogglusten för närvarande är en aning dämpad.
 
Kanske kan lite medelhavsluft göra att blogglusten åter börjar sprudla.
 
Bilden ovan: Så här ser det ut när sambon och jag badar i Medelhavet. Bilden tagen i Barcelona.
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Medelhavet, semester, sommar
#1 - Micke

Aldrig fel att ladda batterierna nån annanstans än i vårt eget land..gärna nåt varmt ställe då ;)

Ha en skön resa.

Svar: Här har det varit väldigt skönt idag.
Per-Anders

#2 - BP

Ha det så underbart på Malta som är så fin! Du kanske träffar på fotbloggaren Anita där, det vore väl roligt!

Svar: Här är trevligt. I skrivande stund har vi just hittat rätt sida av havet och här svalkat det skönt.
Per-Anders