Fototriss: kommunikation

Temat hos veckans Fototriss är kommunikation. Ett spännande tema tycker jag som har många innebörder. På nåt sätt känns det som om vi människor aldrig har kommunicerat så mycket som i dessa dagar. Antagligen beror det på att de flesta av oss har tillgång till olika kommunikativa hjälpmedel, exempelvis datorer och Internet. Bilden ovan har jag tagit inne i min stationära dator där många kommunikativa signaler rusar fram och tillbaka i kablarna.
 
Numer har Facebook blivit ett av de vanligare sätten att kommunicera via nätet. Och om man inte vill skriva något så kan man nöja sig med att bara trycka på "gilla" (eller "laika" som en del säger).
 
Sista bilden blir en arkivbild från förra veckans resa till Malta. Bilden tog jag utanför Café Cuba i Sliema och budskapet på skyltarna kan väl ses som ett exempel på enkelriktad kommunikation riktad till barens rökande gäster.
 
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Fototriss, kommunikation, rökning, rökare, Internet, Facebook, gilla, like
#1 - Anita - Malta

Gillar absolut inte alls trassel med kablar men ändå tycker jag din första bild representerar dagens tema kommunikation perfekt.

Fb är lite främmande för mig men "Gilla knappen" finns ju även på andra håll. Ditt tangentbord visar ju verkligen hur vi kommunicerar.

Ja, sista bilden är som du skriver enkelriktad och ett budskap. Gillar ju den lite extra eftersom den är från Malta trots att jag aldrig besökt Café Cuba ;-)

Svar: :)
Per-Anders

#2 - Marit Johansson

Ja nog är det väl så att mycket av kommunikationen idag sker via datorn, på gott och ont!

Svar: :)
Per-Anders

#3 - Jah Hollis

Ja, kommunikation kan ta sig många former. Undrar vilken som egentligen fungerar bäst. Var det några fimpar i krukorna?

Svar: Jag tittade inte efter om det fanns fimpar i krukorna. Tänkte bara på att fotografera skyltarna.
Per-Anders

#4 - Ingalill

Ibland kan man undraom en del bara kör via den första bilden!

Svar: :)
Per-Anders

#5 - Veiken

Man kan ju undra om du är ett sladdbarn? ;)
Jag vi kommunicerar hela tiden på ett eller annat sätt, men live är det bästa i alla fall!
Bra trissat!

Svar: :)
Per-Anders

#6 - Åke

Superläcker och finurlig tangents bordsbild :) Första bilden tar nog priset ändå för här kommunicerar ettor och nollor med varandra på hög nivå :)

Svar: :)
Per-Anders

#7 - Mia

Skyltar med "inte"-budskap kan vara ganska jobbiga, de uttrycker att de inte tror på oss som människor, att vi kan tänka! Samtidigt så vet vi ju att de behövs!!! Knepig kommunikation, det där.

Den översta bilden gillar jag stenhårt med tanke på ämnet. Den säger allt. Två kommunicerande människor hade väl varit på plats också... för den kommunikationen är trots allt allra viktigast, face to face, så att säga...

Svar: Tyvärr så behövs det ibland anvisningar därför att vissa människor vägrar att visa hänsyn till andra. Det visar bilden från Malta tydligt.
Per-Anders

#8 - Violen på Brandholmen

Att det krävs så många sladdar för att kommunicera genom ettor och nollor! Genomgående snygga bilder i din triss men jag gillar tangentbordet bäst!

Svar: :)
Per-Anders

#9 - Anemonen

Finfint trissat och varierat dock är den bästa kommunikationen öga mot öga.

Svar: :)
Per-Anders

#10 - Maria

Fin och superbra triss med härliga bilder!
Att det var ett sånt virrvarr av sladdar inne i en dator det visste jag inte...
Ha en bra dag!

Svar: :)
Per-Anders

#11 - KajsaLisa

Den första bilden visar hur komplicerat och rörigt kommunikation kan vara, kul triss.

Svar: :)
Per-Anders

#12 - Lena och Tommy

En helt perfekt triss med fina bilder!

Svar: :)
Per-Anders

#13 - Mormor

Det var klare og gode kommunikative bilder.
Flott triss.
Ha en herlig St. Hans :)

http://www.starbear.no/mormor/2013/06/23/weekly-editing-challenge-17/

Svar: :)
Per-Anders

#14 - Freja

Härliga bilder och bra tolkningar!

Svar: :)
Per-Anders

#15 - mimmione

bra tänkt, och visst tar cybervärlden över allt mer av dagens kommunikation på gott och ont....

Svar: :)
Per-Anders

#16 - BP

Vet inte om jag riktigt håller med dig att vi människor nog aldrig har kommunicerat så mycket som nu. Rent tekniskt har du såklart rätt, frågan är bara vad vi kommunicerar - några Gillas eller Ogillas...
Då föredrar jag nog den klara och direkta kommunikationen från Malta.
Toppen triss såklart!

Svar: :)
Per-Anders

#17 - Elisabeth

Här var det mycket kommunikation! Både flervägs- och envägskommunikation =)

Svar: :)
Per-Anders