Sommardvala

 
Ifall någon undrar så kan jag meddela att den här bloggen har inte dött. Den har bara gått in i en temporär sommardvala. Det är sånt som kan hända när solen skiner och man (jag) föredrar att hoppa omkring på gräsmattan istället för att pilla på datorn. Tidpunkten när bloggen beräknas vakna upp igen är i nuläget inte riktigt klar. Det kan bli imorn - det kan bli om två veckor. 
 
För övrigt kan jag berätta att min semester nu övergått till att vara semester på riktigt. Min första semestervecka blev ju ingen riktig semester eftersom jag blev sjuk. De dagarna fick istället bli sjukskrivningsdagar. Men nu är jag frisk igen och kan njuta av min ledighet. 
 
Bilden ovan tog jag för några veckor sedan från Stora Gistaholmen utanför Timrå. Jag har funderat lite på vad personerna i båten egentligen sysslar med.
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Timrå, semester, solnedgång
#1 - KajsaLisa

Visst är temporär sommarvila ett underbart tillstånd. Jag går in i min andra nästa vecka. Härlig sommarbild.

Svar: Denna vecka går jag in i min sista sommarvila för denna sommar.
Per-Anders

#2 - Jessica Högberg

Härligt att höra att semestern kan börja... bloggen hinns nog med till hösten ska du se;) Njuuut!!

Svar: Kanske hinner jag med bloggen redan innan det blir höst.
Per-Anders

#3 - BP

Bra att du inte offrade semesterdagarna utan sjukskrev dig i stället. Ännu bättre att du nu äntligen kan njuta hoppandes runt på gräsmattan;-)

Svar: Ja, det är inte kul att hoppa runt på gräsmattan när man är sjuk.
Per-Anders

#4 - Kenneth

då hoppas jag att du får en skön semester
under bar bild förresten

Svar: Tack!
Per-Anders

#5 - Micke

Jo..man ska njuta av semestern, inte slänga bort den på att vara sjuk. Blir väl en liten bloggfrånvaro för mig i veckan som kommer, för varmt och för mycket att göra i övrigt..men vi får väl se.

Ha de bäst nu.

Svar: Ja, det är inte så trevligt att blogga när de är för varmt.
Per-Anders

#6 - Åke

Bilden är mycket vacker tagen :) Nu ska man sitta i en båt också... Båten är på väg mot Söråker ser jag... Dom är kanske lite udda där ;) Trevligt att du frisknat till och kan blogga i värmen igen :)

Svar: Jo många påstår att folk är udda i Söråker. Men jag tror inte de är mer udda där än i övriga Timrå.
Per-Anders