I princip semester

 
Idag börjar jag min semester. Men trots att semestern på sommaren tillhör en av de saker jag ser fram emot mest under året så vill ändå inte den riktiga glädjen infinna sig. Jag är nämligen sjuk. I drygt två veckor har jag dragits med en envis förkylning som vägrar släppa greppet. Det började med halsont, gick sedan över till blötsnuva, kände mig sedan lite bättre men nu har det börjat om igen med hosta och ont i kroppen. Det är inte kul alls.
 
Och utomhus är det jättehärligt väder. Men där orkar jag bara vara kortare stunder, sedan känner jag mig sämre och måste jag gå in och lägga mig igen.
 
Jag orkar inte ens dricka upp min fredagsöl. Så illa är det.
 
Bilden ovan hittade jag i mitt kameraminne. Minns inte riktigt vart jag tagit den men jag tror att det var på någon ö i Stockholms skärgård. 
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Semester, förkylning, sommar, sommarförkylning
#1 - Veiken

Använd inte dina surt förvärvade semesterdagar till att bli frisk. Det finns något som heter FK! Använd den om du är sjuk! Du kanske behöver några dagar! Det är mitt fackliga jag som vaknade! :)

Svar: Du har rätt. Mitt fackliga jag säger detsamma. Jag ska se hur det utvecklas under helgen och sedan ta ett beslut.
Per-Anders

#2 - BP

Det var då inget vidare, stackarn! Att vara förkyld under vintern är en sak, men det är betydligt jobbigare under sommaren.
Håller helt med Veiken. Inte skulle jag offra mina semesterdagar för att vara sjuk. Sjukskriv dig i stället och ta ut semestern efter det!

Svar: Tur ändå att vi har trådlöst nätverk här hemma så jag kan ha med mig min iPad i sängen.
Per-Anders

#3 - Micke

Aj då...inge vidare...urk och fy. Att slösa semesterdagar på sjukdom är inte att rekommendera..det är det inte värt.

Krya på dig nu.

Svar: Tack.
Per-Anders

#4 - Tony - Inte utan min Kamera

Ajajaj, när en man är förkyld...
Skämt åsido, jag förstår dig. Som föregående sa, sjukskriv dig, använd inte dina surt förvärvade semesterdagar till att bota en förkylning.
Krya på dig!

Svar: Nej det får bli några sjukdagar.
Per-Anders

#5 - Jessica Högberg

men fy så tråkigt!! sov mycket och krya på dej fort!! Kram!!

Svar: Jodå, jag sover så mycket jag kan. Sömn är den bästa medicinen.
Per-Anders